۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
افزایش موقت قیمت دلار آمریکا در برابر ین ژاپن| احتمال اصلاح قیمت USD/JPY وجود دارد
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش موقت قیمت دلار آمریکا در برابر ین ژاپن| احتمال اصلاح قیمت USD/JPY وجود دارد

علیرغم افزایش نرخ جفت ارز USD/JPY به ۱۲۹ در روز پنجشنبه، احتمال اصلاح قیمت در روزهای آتی وجود دارد.

به گزارش بازار، جفت ارز دلار/ ین ژاپن (USD/JPY) روز پنجشنبه تلاش کرد تا از حرکت مثبت اولیه خود استفاده کرده و در محدوده قیمت ۱۲۹.۰۰ در بازار فارکس معامله شود. سقوط شدید روزانه این جفت ارز که دومین روز متوالی حرکت منفی را نشان می دهد، قیمت های نقدی را به پایین ترین حد ماهانه در حدود ۱۲۷.۰۰ در اوایل جلسه معاملاتی بازار آمریکای شمالی کشاند.

نگرانی‌های فزاینده در مورد کاهش رشد اقتصادی جهانی همچنان بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر گذاشته و موج جدیدی از ریسک‌گریزی را در میان سرمایه گذاران به وجود آورده است. این موضوع را می توان از جدول سراسر قرمز در بازارهای سهام بین المللی مشاهده کرد که تقاضا برای ین ژاپن را افزایش داده و فشار نزولی شدیدی بر جفت USD/JPY وارد کرد.

جریان ایجاد شده علیه ریسک پذیری منجر به کاهش شدید بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده و در نتیجه، فروش تهاجمی دلار آمریکا شد که همین امر به قرارگیری جفت ارز USD/JPY در کانال نزولی کمک کرد.

افزایش موقت قیمت دلار آمریکا در برابر ین ژاپن| احتمال اصلاح قیمت USD/JPY وجود دارد

ضعف بعدی قیمت این جفت ارز زیر ناحیه ۱۲۷.۵۰ (کمترین قیمت ماه گذشته)، همزمان با سطح اصلاحی فیبوناچی ۳۸.۲ درصدی رالی ۱۲۱.۲۸ تا ۱۳۱.۳۵، می تواند به عنوان یک محرک جدید برای معامله گران نزولی در نظر گرفته شود. با اینحال، در صورت کاهش بیشتر قیمت به محدوده ۱۲۷.۰۰، چشم‌انداز منفی را دوباره تأیید کرده و راه را برای اصلاح بیشتر قیمت هموار می‌کند.

در صورت محقق شدن سناریوی نزولی قیمت USD/JPY، ممکن است ریزش قیمت به سمت آزمایش حمایت بعدی در نقطه Fibo ۵۰% منجر شده که در اینصورت، محدوده ۱۲۶.۲۵، قبل از اینکه جفت ارز مذکور در نهایت به رده قیمت ۱۲۶.۰۰ سقوط کند، وارد نمودار قیمت شود. همچنین هرگونه لغزش اصلاحی می تواند بیشتر به سمت علامت روانشناختی کلیدی ۱۲۵.۰۰ گسترش یابد.

کد خبر: ۱۵۱٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha