۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
دلایل اجرایی نشدن حکم ۱۳ هزار پرونده تخلف در اراضی کشاورزی

دلایل اجرایی نشدن حکم ۱۳ هزار پرونده تخلف در اراضی کشاورزی

مدیر کل حقوق عامه دادستان کل کشور، علت اجرایی نشدن حکم ۱۳ هزار پرونده قطعی در خصوص تخلف در امورکاربری زمین‌های کشاورزی را دلایل فنی و قانونی دانست.

به گزارش بازار، احمد قاسمی در دومین جلسه نشست فراقوه ای مبارزه با زمین خواری با بیان اینکه اجرای قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز بسیار هزینه بر و نیازمند هماهنگی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف است، گفت: سازمان و مدیریت‌های امور اراضی به عنوان گزارش کنندگان شاکی باید مقدمات اجرای رای در این زمینه را فراهم کنند.

او گفت: اجرای حکم قلع و قمع در ساخت سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی علاوه بر هزینه بر بودن، موجب ایجاد تنش‌های اجتماعی هم می‌شود و مراجعی مانند شورای تامین برای توقف اجرای قانون از دادسراها در خواست تعویق و توقف دارند.

مدیر کل حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: علاوه بر مشکلات ذکر شده دلیل دیگر اجرا نشدن حکم ساخت و ساز در مناطق محروم و روستایی است که اهالی آن برای استفاده از مسکن روستایی از زمین‌های کشاورزی استفاده می‌کنند که به دلیل غیر مجاز بودن و تغییر کاربری محکوم می‌شوند و اجرای قانون تخریب در آنجا تبعات خود را دارد.

قاسمی گفت: دادستانی در اجرا و برخورد با تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی آمادگی کامل دارد، اما مقدمات کارهای که مربوط به دستگاه‌های اجرایی است از جمله کار گروه مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در استانداری‌ها باید فراهم شود.

کد خبر: ۱۵۱٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha