۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
اهمیت صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کمتر از نان مردم نیست
نماینده مردم تهران در مجلس:

اهمیت صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کمتر از نان مردم نیست

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اکنون اوضاع طوری است که سرمایه گذاری در صنعت پزشکی و دارویی به شدت کاهش پیدا کرده و نظام قیمت گذاری دستوری، سرمایه گذاران را به سمت ورشکستگی سوق داده است.

به گزارش بازار، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس طی هفته آینده، گفت: عزیزان بسیاری در تلاش برگزاری یک رقابت سالم هستند لذا مجددا تاکید می کنم کلیت یکپارچه و حفظ شأن مجلس را رعایت کنیم چرا که هرسال عده ای برای حضور در جایگاه بالای صحن انتخاب می شوند البته آن بالا هم خیلی بالا نیست و سالی یک مرتبه تغییر می کند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارهای زمین مانده بسیاری برای مجلس وجود دارد به ویژه در شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی که باید به اولویت ها توجه کنیم.

وی افزود: امروز برخی از طرح های مجلس با وجود داشتن ده ها مخالف و موافق مورد بحث بسیار در صحن قرار می گیرند و همچنین میان مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد هستند و این یعنی هر دقیقه برگزاری صحن علنی هزینه بسیاری برای کشور به همراه دارد لذا از دوستان جدیدی که در هیات رئیسه قرار می گیرند می خواهیم اولویت ها را دنبال کنند.

این نماینده مجلس افزود: همه ما موظف به حمایت از نظام، مقام های سه گانه در زمان انجام جراحی اقتصادی در کشور هستیم البته باید دقت کرد که کشاورزی و تولید در کشور لطمه نخورد همچنین اقشار ضعیف مورد حمایت واقع شوند.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کمتر از نان مردم نیست، گفت: اکنون اوضاع طوری است که سرمایه گذاری در صنعت پزشکی و دارویی به شدت کاهش پیدا کرده است و نظام قیمت گذاری دستوری و بسیاری از ملاحظات دیگر، سرمایه گذاران را به سمت ورشکستگی سوق داده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: دولت محترم و دست اندرکاران جراحی بزرگ اقتصادی باید در کنار پرداختن کالابرگ صنایع را نیز دریابند چرا که اگر امروز و فردا برای صنایع فکری نشود ۳ الی ۶ ماه دیگر بسیار دیر خواهد بود.

روح الامینی بیان کرد: از آنجا که فرآیند تولید دارو زمان بر است لذا باید از اکنون برای ۶ ماه دیگر پیش بینی های لازم را انجام داد تا مانند مسئله نان و گندم و ماکارانی نشود.

کد خبر: ۱۵۱٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha