۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
۵۰۰ هزار نفر به سامانه هدفمندی یارانه اضافه شدند
وزیر اقتصاد:

۵۰۰ هزار نفر به سامانه هدفمندی یارانه اضافه شدند

خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی گفت: قطع حمایت از اقشار مختلف جامعه صحیح نیست، تنها شیوه ی توزیع تغییر می کند.

به گزارش بازار، احسان خاندوزی در حاشیه جلسه امروز دولت با بیان اینکه اجرای طرح حمایت از اقشار مختلف جامعه با نظر رئیس جمهور و مجموعه دستگاه‌های اجرایی دولت، بصورت پایدار ادامه خواهد داشت، افزود: به دلیل نا آشنایی احتمالی جامعه با شیوه کالابرگ الکترونیکی، یارانه‌ها فعلا به صورت قدیم یعنی واریز وجه به حساب مردم انجام می‌شود.

وی گفت: به کلیه دستگاه‌های مرتبط با این طرح مانند وزارت بهداشت، اقتصاد و دارایی و کشور که با مساله کالاهای اساسی از جمله نان و دارو مرتبط هستند ۲ ماه فرصت داده شده تا درباره اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی اقدام و اشکالات و ایرادات اجرایی را رفع کنند.

وی در رابطه با دهک بندی یارانه ها و حذف یارانه به دلیل احتساب درآمد فرزندان خانوار اضافه کرد: این مورد جزء موارد اعتراضی چند روز اخیر است. علی رغم اطلاعات اقتصادی خانوارها در طول سالهای اخیر، تفکیک اعضای خانوار صورت نگرفته بود. مقرر شد سازمان هدفمندی یارانه ها از روز گذشته خانواده هایی که مشمول نبودند یا در دولت قبل مستحق دریافت یارانه نبودند مورد توجه قرار دهد.

وزیر اقتصاد گفت: از دیروز تا امروز ۵۰۰ هزار نفر به سامانه هدفمندی یارانه پیوستند.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه قطع حمایت از اقشار مختلف جامعه صحیح نیست، گفت: شیوه کالابرگ الکترونیکی به این دلیل که ممکن بود به علت ناآشنایی، برای فعالان اقتصادی و کاربران عادی سردرگمی ایجاد کند فعلا اجرایی نشده است.

خاندوزی گفت: احتمالا در پایان خرداد یا اوایل تیرماه گزارش کاملی از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی ارائه و پس از تایید و تصویب مجلس شورای اسلامی در کل کشور اجرایی می‌شود.

کد خبر: ۱۵۱٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha