۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
اجرای طرح خواهرخواندگی خراسان جنوبی با ایالت های «خطلان و سوقت»
در دیدار استاندار و سفیر تاجیکستان بیان شد؛

اجرای طرح خواهرخواندگی خراسان جنوبی با ایالت های «خطلان و سوقت»

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: در دیدار با سفیر تاجیکستان، موضوع خواهرخواندگی خراسان جنوبی با ایالت های خطلان و سوقت مطرح شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در دیدار با نظام الدین زاهدی به تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های استان پرداخت و اهم برنامه های موجود جهت برقراری ارتباطات خراسان جنوبی با دیگر کشورها را تشریح کرد.

استاندار خرسان جنوبی با اشاره به راهبردهای دولت سیزدهم مبنی بر اتخاذ سیاست متوازن و تأکید بر ارتباط با همسایگان، از آمادگی استان برای توسعه مراودات خبر داد.

وی به ظرفیت های گردشگری ممتاز، بناهای تاریخی و کویر بکر استان اشاره کرد و اظهار کرد: خراسان جنوبی با داشتن دانشگاه های بنام و معتبر، آمادگی پذیرش دانشجویان خارجی را هم دارد.

قناعت بر ارتباط فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور و سفیر تاجیکستان را برای سفر به استان دعوت کرد.

سفیر تاجیکستان هم در این دیدار ضمن تقدیر از سیاست دولت سیزدهم مبنی بر تأکید بر تقویت ارتباطات با کشورهای همسایه، گفت: خوشبختانه پس از سفرهای متقابل رؤسای دو کشور به تهران و دوشنبه، ایران و تاجیکستان به سمت رفع سوء تفاهم های گذشته پیش می روند.

نظام الدین زاهدی به نقش مهم سفر اخیر آیت الله رئیسی به تاجیکستان در ارتقاء روابط دوجانبه اشاره کرد وگفت: باید شرایط ارتباط بخش خصوصی توسط بخش دولتی دو کشور تسهیل شود.

وی به اهمیت برگزاری نمایشگاه های اختصاصی محصولات جمهوری اسلامی ایران در معرفی کالاهای استان اشاره کرد وگفت: برای ایجاد ارتباط بین خراسان جنوبی با ایالت های خطلان و سوقت تاجیکستان با مرکزیت خجند و برقراری رابطه خواهرخواندگی(ایجاد روابط بین استانی) آمادگی داریم.

نظام الدین زاهدی با اشاره به قرابت های فرهنگی، زبانی و مذهبی دو کشور بر آمادگی برای امضای تفاهم نامه با استان در حوزه گردشگری تأکید کرد.

همچنین معرفی محصولات کشاورزی ویژه استان شامل زرشک، زعفران، عناب، انارو گل نرگس و وجود ۴۹ گونه معدنی که اغلب منحصر بفرد و کمیاب می باشند، مهمترین محور صحبت های دکتر قناعت در این دیدار بود.

کد خبر: ۱۵۱٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha