۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
۱۰ هزار میلیارد تومان برای مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس تعریف شد
مدیرکل دفتر فنی استاندار فارس:

۱۰ هزار میلیارد تومان برای مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس تعریف شد

شیراز - مدیرکل دفتر فنی استاندار فارس گفت:۱۱۴ پروژه در بخش‌های مختلف عمرانی، حمایتی و نرم‌افزاری با اعتبارات ۱۰ هزار میلیارد تومان در پی سفر اول رئیس جمهور به فارس تعریف شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، امیر حسین جمشیدی در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری به این استان، بیان کرد: در مجموع ۱۱۴ پروژه در بخش‌های مختلف عمرانی، حمایتی و نرم‌افزاری با سرجمع اعتبارات ۱۰ هزار میلیارد تومان در پی سفر اول رئیس جمهور و هیئت دولت به فارس تعریف شده است.

وی تصریح کرد: برای اجرای این مصوبات بازه زمانی ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و بعضی تا ۱۴۰۴ لحاظ شده است.

مدیرکل دفتر فنی استاندار فارس ادامه داد: برای اجرای آنچه که مصوب بود تا انتهای سال مالی ۱۴۰۰ انجام شود حدود دو هزار میلیارد بودجه در نظر گرفته شده بود که از این میزان یک هزار و ۳۵۷ میلیارد اعتبار اختصاص یافته که مربوط به زمینه‌های مختلف بوده است.

به گفته جمشیدی، پروژه‌های شاخصی، چون تکمیل سد کوار، خط دوم آبرسانی به شیراز، تملک محدوده سد هایقر، آبرسانی به قیروکارزین، زرین دشت، ارسنجام و روستاهای استهبان و نی‌ریز در حوزه آبرسانی در دست اقدام است.

وی افزود: تکمیل تصفیه خانه کازرون، راه آهن شیراز-بوشهر-عسلویه، تکمیل آزادراه شیراز - اصفهان، تکمیل محور دشت ارژن به قائمیه نیز از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری اعتبار گرفته و در حال اجرا هستند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس همچنین از احداث جاده کوار-فیروزآباد-جم، محور لار-جهرم، تکمیل بزرگراه فسا-داراب-کهگم، محور نی‌ریز-قطرویه و مرودشت-درودزن از محل این اعتبارات خبر داد.

وی افزود: گازرسانی به ۱۰۰ روستا، شش شهر و ۴۴۰ واحد صنعتی نیز در دستور کار است.

جمشیدی در ادامه با اشاره به پروژه‌های ورزشی و بهداشت و درمان، اختصاص ۲۰ میلیارد جهت تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری شیراز را به عنوان شاخص‌ترین پروژه ورزشی استان عنوان کرد و همچنین تکمیل بیمارستان‌های حضرت زینب و اعصاب و روان شیراز را در دستور کار دانست.

کد خبر: ۱۵۱٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha