۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
افزایش ۲ برابری تولید شمش آلومینیوم با بهره برداری از آلومینیوم جنوب
مشاور امور مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو اعلام کرد

افزایش ۲ برابری تولید شمش آلومینیوم با بهره برداری از آلومینیوم جنوب

علامه، مشاور امور مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای فعالیت در صنایع پایین دستی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، گفت: با بهره برداری از پروژه آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، تولید شمش آلومینیوم در کشور به ۲ برابر خواهد رسید.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سید علی اصغر علامه با بیان این مطلب، افزود: آلومینیوم جنوب بزرگترین آلوینیوم کشور با جدیدترین فن آوری روز دنیاست که در دولت تدبیر امید شروع شد و در همین دولت هم به بهره برداری رسید.

وی با اعلام اینکه با بهره برداری از این پروژه تولید شمش آلومینیوم در کشور به ۲ برابر خواهد رسید، تصریح کرد: این کارخانه عظیم با سرمایه گذاری خارجی و طرف چینی انجام شده است و با تولید این محصول و ایجاد صنایع پایین دستی یک تحول بزرگ در جنوب کشور رخ خواهد داد.

وی با دعوت از همه سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی این منطقه، اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی لامرد زیرساخت‌های مورد نیاز را برای این مهم آماده کرده است.

مشاور امور مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو با یادآوری اینکه در این کارخانه حدود ۲ هزار نفر مسقیم شغل ایجاد شده است، گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد و کارخانه آلومینیوم در توسعه جنوب فارس و شهرستان لامرد و همچنین مهر تاثیر بسیار زیادی گذاشته است که جا دارد از تلاش های ایت الله علوی وزیر محترم اطلاعات و نماینده محترم، سید محسن علوی که در شروع پروژه و اتمام پروژه و ایجاد زیرساخت‌ها نقش بسزایی داشتند، تشکر کنیم.

علامه، یکی از مهمترین اقدامات وزارت صمت را احداث این کارخانه دانست و گفت: این وزارتخانه هم در ایجاد زیرساختها و هم رفع موانع پروژه تلاش زیادی انجام داد و نقش سازمان ایمیدرو به عنوان متولی نیز پررنگ بود و مدیر عامل ایمیدرو شخصاً روزانه پیگیر روند پروژه بود. همچنین از پیگیری‌های مدیران منطقه ویژه اقتصادی لامرد و مدیران سابق و جدید آلومینیوم سالکو نیز تشکر دارم.

کد خبر: ۱۵٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha