۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
رونمایی از ۲۸۰۰ طرح شرکت مخابرات در سراسر کشور
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد

رونمایی از ۲۸۰۰ طرح شرکت مخابرات در سراسر کشور

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: امروز به مناسبت هفته جهانی ارتباطات ۲۸۰۰ طرح شرکت مخابرات ایران در حوزه ارتباطات ثابت و سیار با ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سراسر کشور رونمایی شد.

به گزارش بازار، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: وظیفه اصلی شرکت مخابرات برقراری ارتباطات ثابت است که بخش زیرساختی درون استان‌ها را باید توسعه دهیم و ما از مراکز استان‌ها تا آخرین روستاها وظیفه داریم که به تقویت زیرساخت‌ها بپردازیم.

وی گفت: بخشی از طرح‌های افتتاحیه امروز مربوط به توسعه فیبر نوری است و توسعه فیبر در بخش زیرساخت ارتباطات سیار استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: توسعه زیرساخت فیبر نوری روستاها نیز از دیگر طرح‌های امروز بود و بخشی از طرح‌های امروز در خصوص توسعه لایه‌های مختلف شبکه شامل لایه انتقال و سوئیچ است و در لایه سوئیچ که طرح سوئیچینگ نسل جدید برای استان البرز بود با مرکزیت این استان انجام شد، اما ۶ استان دیگر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی افزود: ما امروز این طرح‌ها را رونمایی کردیم و امیدواریم در سال آینده ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان در بخش ثابت بتوانیم سرمایه گذاری کنیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درباره توجهات اخیر دولت به موضوع توسعه فیبر نوری گفت: هماهنگی خوبی میان دولت و مجلس برای توسعه مخابرات و ارتباطات کشور ایجاد شده و با توجه به اینکه مخابرات در ۱۲ سال گذشته مورد حمایت واقع نشد مشکلاتی که مردم هم اکنون در بحث دسترسی و سرعت دارند به سبب نبود و یا کاهش سرمایه‌گذاری لازم در این بخش بوده است.

سلطانی گفت: امسال دولت با حمایتی که از توسعه ارتباطات ثابت و فیبر نوری انجام داد ما فکر می‌کنیم گشایش‌های خوبی ایجاد شود و و هشت درصد حق السهمی که قرار شد برای توسعه فیبر نوری به اپراتورها اختصاص پیدا کند تصمیم بسیار خوبی بود که بخشی از اعتبارات طرح‌ها را تامین می‌کند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایرانت درباره تعرفه ثابت مخابرات هم گفت: ما شرکتی بورسی هستیم و صورت‌های مالی مان را منتشر می‌کنیم و در سال ۹۸ و ۹۹ و ۱۴۰۰ ارتباطات ثابت زیان‌ده شده بود و ما با وجود مشکلات بسیار فراوانی که در نقدینگی داشتیم اجازه ندادیم آهنگ توسعه کند شود و فروش دارایی و اخذ تسهیلات داشتیم و در مکان‌هایی که کابل مسی را به فیبر نوری تبدیل می‌کردیم از محل درآمد فروش کابل مسی بخشی از اعتبارات طرح را تامین کردیم.

وی گفت: با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر لزوم تعادل درآمد و هزینه مخابرات در بخش ثابت، امیدواریم منابع ایجاد شده صرف توسعه شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha