۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
مرخصی اجباری به کارگران نان فانتزی ها| جدال نابرابر قیمتی میان نان های سنتی و حجیم
رئیس اتحادیه نان حجیم و نیمه حجیم عنوان کرد؛

مرخصی اجباری به کارگران نان فانتزی ها| جدال نابرابر قیمتی میان نان های سنتی و حجیم

رئیس اتحادیه نان حجیم و نیمه حجیم گفت: بعد از افزایش قیمت آرد برای مراکز تولید نان های حجیم و نیمه حجیم، تولیدات این واحدها به یک سوم کاهش یافته و برخی به کارگرانشان مرخصی اجباری دادند.

محمد جواد کرمی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت مراکز تولید نان های فانتزی، اظهار داشت: پس از برداشته شدن سهمیه آرد دولتی از واحدهای تولیدی نان فانتزی این مراکز دچار مشکلات بسیاری شدند، در حال حاضر مشکل ما کمبود آرد نیست بلکه بحث اصلی ما تفاوت قیمت آردی است که به ما داده می شود.

وی با بیان اینکه آردی که به ما با قیمت ۱۲ هزار تومان عرضه می شود برای مراکز تولید نان های سنتی قیمت ۶۶۵تومان است، افزود: قیمت آرد برای ما ۱۰ برابر و قیمت نان نیز دو برابر شده است به همین دلیل خریداران نان فانتزی نیز کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه نان حجیم و نیمه حجیم با عنوان اینکه این طرح بسیار خوب است در صورتی که به طور هماهنگ انجام شود، گفت: اجرای ناهماهنگ این طرح سبب شد ما در برابر رغیب بزرگ نان سنتی نتوانیم در وضعیت برابر قرار گیریم، این تصمیم، کاری عجولانه بود که مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورد.

کرمی بیان کرد: ۲۰ روز است که از اجرای این طرح می گذرد و در این مدت تولیدات به یک سوم کاهش یافته و همچنین به بسیاری از کارگران مرخصی اجباری داده شده که در صورت تداوم امکان تعدیل نیروی کارگری این مراکز وجود دارد.

وی با عنوان اینکه رقابتی کردن فضای تولید بسیار خوب است، خاطرنشان کرد: اما باید موقعیت برای تمام اتحادیه های تولیدی یکسان باشد در حال حاضر این برنامه اجرا شده با اهداف ترسیم شده برنامه پنجم و ششم توسعه بسیار مغایرت دارد و نه تنها از ما حمایت نشده بلکه فضای نابرابری را جهت رقابت به وجود آورده است.

رئیس اتحادیه نان حجیم و نیمه حجیم عنوان کرد: در اجرای هر طرح باید زیرساخت ها فراهم شود و به همه وجوه آن توجه شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha