۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
۲۷ هزار تن گوشت قرمز در ایلام تولید شد/ فعالیت ۹۲۰ واحد صنعتی در زمینه تولید گوشت
رئیس جهاد کشاورزی ایلام:

۲۷ هزار تن گوشت قرمز در ایلام تولید شد/ فعالیت ۹۲۰ واحد صنعتی در زمینه تولید گوشت

ایلام - رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به وجود ظرفیت های متنوع تولید فرآورده‌های دامی استان، گفت: ۲۷ هزار تن گوشت قرمز طی سال گذشته تولید شده است.

سید محمد تراب میری در گفتگو با بازار اظهار کرد: وجود طبیعت بکر و مراتع بی نظیر، ایلام را به یکی از مهمترین قطب های پرورش دام سبک و سنگین تبدیل کرده به طوری گوشت تولید شده در این استان جزو با کیفیت ترین محصولات تولیدی کشور محسوب می شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۲۰ واحد صنعتی و نیمه صنعتی در استان ایلام در زمینه تولید گوشت قرمز فعالیت می کنند.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه ۲۷ هزار تن گوشت قرمز سال گذشته در استان تولید شده است، گفت: این استان یکی از قطب های اصلی تولید گوشت مرغ نیز در کشور محسوب می شود.

میری ادامه داد: بیش از ۴۰۰ واحد مرغداری در ایلام فعالیت می کنند که سال گذشته بیش از ۵۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته همچنین در زمینه فرآورده های دامی بیش از ۱۰۰ هزار تن شیر و ۹ هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهی در ایلام تولید شده است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه میزان تولیدات فرآورده های دامی باعث اشتغال بسیاری از جوانان و خانوارهای روستایی شده است، گفت: بخش مهمی از امرار معاس زندگی های روستایی استان از طریق فروش همین محصولات به دست می آید.

کد خبر: ۱۵٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha