۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
کمبود کامیون‌ کانتینردار اصلی ترین چالش حوزه حمل و نقل است
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

کمبود کامیون‌ کانتینردار اصلی ترین چالش حوزه حمل و نقل است

گرگان-چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان کمبودکامیون‌های کانتینردار را اصلی ترین مشکل حوزه حمل و نقل اعلام کرد وگفت: با توجه به صادرات محصولات کشاورزی و باغی وجود کامیون‌های کانتینر یخچالی یک ضرورت است.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت با هدفمندی و یا مردمی کردن یارانه دست به یک جراحی اقتصادی بزرگی زده است که مزیت‌های زیادی هم برای مردم و هم تولید کنندگان به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حوزه حمل و نقل در سال‌های گذشته به دلیل تحریم بسیار فرسوده شده است، خاطرنشان کرد: تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی نتیجه ای جز رانت و فساد نداشت، اما امروز می‌توان هزینه‌های صرفه جویی از هدفمندی یارانه‌ها را به کارهای زیربنای اختصاص داد.

چوپانی افزود: امروزه برای بازسازی سیستم حمل و نقل نیازمند ارز هستیم و اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم زمینه رونق تجارت نیز فراهم خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد: اخیراً شرکت‌های حمل و نقل با مجوزهایی که از سوی دولت دریافت کرده اقدام به ورود به کامیون‌های حمل و نقل دسته دوم از کشورهای اروپایی کرده اند.

وی گفت: تاکنون چندین هزار کامیون وارد کشور شده که در حال ترخیص و شماره گذاری است تا پس از آن به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه شود.

رئیس اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه کمبود کامیون‌های کانتینردار، اصلی ترین مشکل در حوزه حمل و نقل است، افزود: با توجه به صادراتی که در حوزه محصولات کشاورزی و باغی به دیگر کشورها انجام می‌شود برای شاداب ماندن محصولات نیاز جدی به کامیون‌های کانتینر یخچالی داریم.

چوپانی با اشاره به افزایش قیمت حمل و نقل در سال جاری ادامه داد: نسبت به سال گذشته هزینه‌های حمل و نقل کامیونی ۳۵ درصد افزایش یافته که این هزینه‌ها برای افزایش قیمت لاستیک، حقوق راننده و برخی از عواقب متاثر از تغییر سایت دولت در بخش اقتصاد کالا است.

وی در خاتمه با تاکید بر این مسئله که یکی از دلایلی که سبب می‌شود که بیش از قیمت مصوب، افزایش هزینه حمل و نقل را داشته باشیم کمبود کامیون است، ادامه داد: نزدیک به ۲۲ میلیون تن کالای اساسی وارد شد اما به دلیل کمبود کامیون صاحبان کالا، ناچار به پرداخت هزینه بیشتر برای حمل و نقل هستند تا کالاهای خود را زودتر به مقصد برسانند.

کد خبر: ۱۵۰٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha