۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
 سالانه ۱۸ هزار تن زیتون در گیلوان تولید می شود
رئیس شورای ملی زیتون ایران:

سالانه ۱۸ هزار تن زیتون در گیلوان تولید می شود

زنجان- عباسی، رئیس شورای ملی زیتون ایران گفت: در بخش گیلوان سالانه بیش از ۱۸ هزار تن زیتون تولید و هزار تن هم روغن زیتون وارد بازار می شود. 

مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شهرستان طارم هندوستان ایران است، گفت: شهرستان طارم در تولید زیتون در کشور سرآمد است.

وی اظهار کرد: طارم در استان زنجان قطب اصلی زیتون در کشور است و ۹۰ درصد بازار زیتون رودبار را زیتون کاران طارمی تامین می کنند.

رئیس شورای زیتون ایران با بیان اینکه در بخش گیلوان سالانه بیش از ۱۸ هزار تن زیتون تولید می شود، گفت: در این راستا هزار تن روغن زیتون سالیانه وارد بازار می شود.

عباسی از وجود بیش از سه هزار بهره بردار زیتون در شهرستان طارم خبر داد و تاکید کرد: ۸۱۰ میلیارد تومان درآمد مالی زیتون کاران طارمی است و بیش از ۴۰۰ نفر در بخش صنایع تبدیلی بخش زیتون فعالیت می کنند.

وی ابراز کرد: زیتون تولیدی این شهرستان هم در سطح دنیا به عنوان زیتون خوش طعم ایرانی شناخته شده است.

رئیس شورای زیتون ایران افزود: میزان تولید زیتون در این استان به دلیل آورد سالانه متفاوت بوده به طور متوسط بیش از ۴۵ هزار تُن در سطح زیر کشت بیش از ۲۰ هزار هکتار، رتبه اول کشور را دارد.

عباسی به صادرات محصول زیتون اشاره کرد و گفت: این مهم نیازمند برندسازی بوده و برای برندسازی باید مجوز بهره‌برداری برای واحدها صادر شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha