۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
۲ تفاهم‌نامه پست بانک ایران به امضا رسید
با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات؛

۲ تفاهم‌نامه پست بانک ایران به امضا رسید

با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ دو تفاهم‌نامه پست بانک ایران به امضا رسید و توکن ققنوس و باجه بانکی پارک فناوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۲ افتتاح شد.

به گزارش بازار به نقل از پست بانک ایران، محمدامین آقامیری، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اکبر قنبرپور، مشاور وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت خدمات هوایی پیام، در بدو ورود به این نمایشگاه در غرفه پست بانک ایران حضور پیدا کردند و در حضور آنها و بهزاد شیری، مدیرعامل پست بانک ایران، ابتدا دو تفاهم میان شرکت افرا سرمایه دیجیتال و شرکت راهکارهای هوشمند هسته پیراد (پی نت) با پست بانک ایران به امضا رسید و در ادامه از توکن ریالی پست بانک ریال در کیف پول ققنوس رونمایی کردند.

در تفاهم‌نامه نخست، که به امضا فرهاد بهمنی به نمایندگی از پست بانک ایران و مدیرعامل شرکت راهکارهای هوشمند هسته پیراد (پی نت) به مدت یکسال به امضا رسید، پست بانک ایران متعهد شده که خدمات خود را در قالب API در اختیار پی نت قرار ‌دهد و هزینه ایجاد بستر مورد استفاده جهت تحویل و لینک پشتیبان آن تا مقصد پی نت بر عهده بانک است.

همچنین پی نت موظف است ارتباط امن دو طرفه SSL بین سرور خود و بانک را به صورت دایم برقرار کند و احراز هویت و اهلیت نهادهای ثالث که از خدمات پلتفرم بانکداری باز پی نت استفاده خواهند کرد بر عهده این شرکت بوده و پی نت با تبعیت از سیاست های بانک در چارچوب مدل اهلیت و صلاحیت سنجی مشتریان اختیار ارائه سرویس به آنها را دارد.

بر اساس این گزارش، پی نت متعهد است پنل کاربری پلتفرم پی نت را جهت مدیریت و فعالسازی، غیرفعالسازی سرویس‌ها و دسترسی به اطلاعات مربوط به، جزئیات تراکنش ها و جزئیات کامل گزارش ها به نحوی که امکان محاسبه کارمزدها و رهگیری تراکنش‌های تحقق یافته را داشته باشد در اختیار بانک قراردهد.

همچنین در قرارداد دوم، سید اصغر جلیلی‌نیا عضو هیات مدیره پست بانک ایران، محمد مهدی مومنی رنانی مدیرعامل و تیم لطیف رئیس هیات مدیره شرکت افرا سرمایه دیجیتال(ازکی وام) و با هدف همکاری متقابل برای اعطای تسهیلات بصورت آنلاین به مشتریان ثبت نام شده از طریق پورتال این شرکت قرارداد فی مابین امضا کردند.

بر طبق این تفاهم‌نامه که به مدت یکسال شمسی به امضا طرفین رسید، پست بانک ایران متعهد شد، در فاز اول، اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال بصورت پایلوت برای اعطای تسهیلات در نظر بگیرد که براساس درخواست شرکت و بررسی های بانک قابل تمدید است.

بر اساس این قرارداد، این تسهیلات در قالب تسهیلات مرابحه و حداکثر ۳۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۱۲ و ۲۴ ماه، بصورت غیر مکنایی پرداخت می شود. احراز هویت و اعتبارسنجی متعهد، ضامن و اخذ مدارک لازم توسط شرکت افرا سرمایه دیجیتال انجام می شود.

پس از پایان آیین امضای این دو تفاهم‌نامه با حضور بهزاد شیری، محمدامین آقامیری و اکبر قنبرپور از توکن ریال پست بانک ایران در کیف پول ققنوس طبق قرارداد بانک و شرکت یکتا ققنوس پارس رونمایی شد.
توکن ریال پست بانک با نماد IRRP ابزاری است که سعی در مدیریت خریدهای خرد دارد. هر کاربر با خرید مقداری از این توکن می‌تواند تراکنش‌های روزمره و خرد خود را به سادگی و با هزینه بسیار پایین انجام دهد و از فروشگاه‌های متصل به شبکه خرید حضوری و اینترنتی داشته باشند.

در پایان هم از دو کتاب استراتژی بانکداری دیجیتال، اقدامات و برنامه‌های پست بانک ایران در راستای سند تحول دولت مردمی رونمایی شد.

افتتاح باجه بانکی پارک فناوری پردیس با حضور شیری، آقامیری و قنبرپور آخرین برنامه روز سوم نمایشگاه اینوتکس پست بانک ایران بود.

همچنین غرفه پست بانک ایران امروز شاهد حضور رضا باقری اصل معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی و سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران(فتا) بود.

کد خبر: ۱۵۰٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha