۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
اوراسیا فرصت جدیدی برای توسعه تعاملات اقتصادی ارس با قفقاز است
عضو هیات مدیره منطقه آزاد ارس:

اوراسیا فرصت جدیدی برای توسعه تعاملات اقتصادی ارس با قفقاز است

تبریز- عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس گفت: اتحادیه اوراسیا ظرفیت جدیدی است که ارس می تواند از آن برای افزایش تعاملات اقتصادی با قفقاز و توسعه صادرات استفاده کند.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامحسین کریمی دیشب در مراسم تودیع و معارفه مدیریت قفقاز ارس با اشاره به اینکه حجم تجارت و سرمایه گذاری در حوزه قفقاز راضی کننده نیست گفت: ضروری است با ارائه برنامه های کارشناسی شده، از ظرفیتی که کشورهای حوزه قفقاز و روسیه برای ارتباط با کشورهای اروپایی دارند برای توسعه اقتصادی، تجارت و صادرات از مرزهای ارس استفاده شود.

وی ادامه داد: باید این ارتباط ها زمینه ساز دستاوردهای بی نظیر در رشد صادرات و ارز آوری و تبع آن توسعه منطقه شود.

کریمی با اشاره به بازارهای گسترده کشورهای حوزه قفقاز اظهار کرد: دسترسی به این بازار می تواند در چارچوب کالاهای صادراتی نقش آفرینی جدی داشته باشد و بازار قابل توجهی برای کالاهای صادراتی منطقه ازاد ارس و جذب سرمایه گذار از این کشورها به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به نقش استراتژیک  قفقاز و اهمیت و موقعیت خاصی که منطقه آزاد ارس با قفقاز دارد خاطرنشان کرد: حضور در بازارهای قفقاز یکی از مولفه های اساسی رشد اقتصادی ارس است  که از مدیریت قفقاز انتظار داریم با ارائه راهکارها و برنامه های مناسب، بدنبال بستر سازی جهت حضور پررنگ تر و فعال سازی تعامل با این کشورها باشند.

گفتنی است مراسم تودیع و معارفه مدیر قفقاز سازمان منطقه آزاد ارس با حضور معاونین و مدیران ارس برگزار و طی آن از زحمات علیرضا جعفری مدیر سابق قفقاز تقدیر و  احمد حسن نژاد بعنوان مدیر جدید قفقاز منصوب شد.

کد خبر: ۱۵٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha