۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
برنامه ریزی برای ایجاد ۳ خوشه جدید صنعتی در استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

برنامه ریزی برای ایجاد ۳ خوشه جدید صنعتی در استان همدان

همدان - بادامی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از برنامه ریزی برای ایجاد سه خوشه جدید صنعتی در استان همدان خبر داد و گفت: خوشه فرش همدان، چرم همدان و پوشاک ازندریان فعال می شود.

محمدرضا بادامی در گفتگو با خبرنگار بازار از حمایت و پشتیبانی همه جانبه شرکتهای دانش بنیان سخن گفت و با اشاره شعار سال افزود: یکی از مهمترین اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت از شرکتهای دانش بنیان است.

وی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی استان همدان نیز در سال جاری با آماده سازی و تکمیل زیرساختهای لازم در منطقه ویژه اقتصادی مبتنی برفناوریهای برتر آماده استقرار شرکتهای فن آور و دانش بنیان است.

بادامی یکی از مهمترین برنامه های شرکت شهرک های صنعتی استان همدان را تامین زیر ساختها و اجرای برنامه های نرم افزاری همچون توسعه خوشه های صنعتی برشمرد و گفت: راه اندازی سه خوشه صنعتی فرش همدان، چرم همدان و خوشه پوشاک ازندریان در دست اقدام است.

بادامی گفت: در زمینه زیر ساختی علاوه بر انجام و تکمیل زیر ساختها در تمام شهرکها و نواحی صنعتی، سه پست برق ۶۳ به ۲۰ برای شهرکهای صنعتی رزن، اسدآباد و شهرک ملایر یک در حال انجام است و واگذاری شهرک صنعتی شهرک صنعتی لالجین ۲ که تملک و آماده سازی شده انجام می شود.

امسال ناحیه صنعتی قروه در گزین به بهره برداری می رسد
وی با اشاره به اینکه امسال ناحیه صنعتی قروه در گزین به بهره برداری می رسد یاد آور شد: ناحیه صنعتی ازندریان هم در مرحله مطالعه و امکان سنجی قرار دارد ضمن اینکه ۶۰ قطعه زمین برای استقرار واحدهای دانش بنیان در منطقه ویژه فناوری‌های برتر اسستان پیش بینی شده است.

محمدرضا بادامی اظهار کرد: با اعلام آمادگی شرکت‌های دانش بنیان و حداقل پرداختی نسبت به استقرار این شرکت‌ها در منطقه ویژه فناوری‌های برتر استان برای امر تولید اقدام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در بحث سخت افزاری و نرم افزاری عنوان کرد: در رابطه با حمایت نرم افزاری از طریق حمایت مشاوره ای متقاضیان را کمک خواهیم کرد که به سمت دانش بنیان شدن بروند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان افزود: در رابطه با کمک‌های سخت افزاری به شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد زیرساخت‌ها نیز ۶۰ قطعه زمین برای استقرار واحدهای دانش بنیان در منطقه ویژه‌ فناوری‌های برتر استان پیش بینی شده است.

تخفیف ۱۰ درصدی در واگذاری زمین برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی

بادامی با اشاره به تخفیف ۱۰ درصدی در واگذاری زمین برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی به عنوان مشوق یادآور شد: واحدی که دانش بنیان می‌شود به سرچشمه اصلی تولید و فناوری رسیده و کمتر دچار شکست و تعطیلی خواهد شد بنابراین باز شدن این عرصه به روی تولید کنندگان به عنوان یک دیدگاه قوی می‌تواند واحدهای تولیدی را نجات دهد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان همچنین از تحویل سند مالکیت واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی اسدآباد طی دو ماه آینده خبر داد و اظهار کرد: برای گرفتن سند مالکیت واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی باید دارای پایان کار و پروانه بهره‌برداری بوده و بدهی به شرکت شهرک‌ها نداشته باشند.

وی در رابطه با افزایش توان برق شهرک‌ نیز افزود: با توجه به قراردادی که با شرکت برق باختر منعقد شده با احدات پست ۶۳ کیلو وات ظرفیت برق شهرک افزایش خواهد یافت.

بادامی همچنین در رابطه با بحث ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی اسدآباد هم عنوان کرد: در حال حاضر ساختمان ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی اسدآباد احداث شده و در صورت تامین اعتبار ماشین آتش نشانی نیز خریداری خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات برخی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ یاد آور شد: تک تک‌ مشکلات واحدها احصا و توسط دستگاه‌های ذی ربط طی یک یا دوماه آینده برطرف می شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha