۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
آغاز تولید زود هنگام از پارس جنوبی| هدف گذاری تولید ۴۰ هزار بشکه نفت از فروزان
مدیرعامل پترو پارس خبر داد

آغاز تولید زود هنگام از پارس جنوبی| هدف گذاری تولید ۴۰ هزار بشکه نفت از فروزان

موسوی، مدیرعامل پترو پارس با بیان اینکه امسال فاز ۱۱ وارد مدار شده و تولید زودهنگام از این فاز آغاز می‌شود، گفت: تولید زودهنگام از این فاز نزدیک به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب خواهد بود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: «سید شمس‌الدین موسوی» امروز (شنبه) در نشستی خبری در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به اینکه حفاری‌ها در فاز ۱۱ به مخزن رسیده است، افزود: لایه فاز ۱۱ پیچیده ترین لایه نفتی پارس جنوبی است.

او با بیان اینکه امسال فاز ۱۱ وارد مدار شده و تولید زودهنگام از این فاز آغاز می‌شود، تاکید کرد: تولید زودهنگام از این فاز نزدیک به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب خواهد بود.

به گفته مدیرعامل پتروپارس، بعد از آغاز تولید از فاز ۱۱، فشار افزایی در این فاز شروع می شود.

او همچنین با اشاره به اینکه در میدان مشترک فروزان ۲ دکل در حال حفاری است، گفت: در آزادگان نیز پتروپارس با ۷ دکل در حال حفاری است.

به گفته این مقام مسئول، میدان نفتی و دریایی فروزان هم که با کشور عربستان مشترک است هدف‌گذاری تولید در این میدان ۴۰ هزار بشکه و سهم پتروپارس ۱۲ هزار بشکه است که پایان فروردین ماه امسال یک حلقه چاه به مرحله تولید رسید.

موسوی با بیان اینکه گروه پتروپارس پیشروترین شرکت اکتشاف و حفاری در ایران است، گفت: این شرکت همسو با اجرای پروژه‌ های epc، ظرفیت تأمین سرمایه برای اجرای پروژه را نیز به‌عهده دارد.

او افزود: شرکت پتروپارس از ابتدای تأسیس تاکنون حدود ۶۵۰ میلیون نفرساعت کار انجام داده، کل هزینه‌کرد برای اجرای این پروژه‌ ها نیز ۳۲ میلیارد دلار بوده است و نکته دیگر اینکه با پروژه‌های زیرساختی اجراشده از سوی این شرکت اکنون سالانه ۱۶ میلیارد دلار سرمایه برای کشور ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت پتروپارس همچنین با بیان اینکه حدود ۳۰۰ کیلومتر نیز حفاری در دریا از سوی این مجموعه انجام شده است، تصریح کرد: هدف ‌گذاری دیگر پتروپارس قرار گرفتن در مجموعه پیمانکار عمومی است. این مجموعه در زمینه مسئولیت اجتماعی نیز به‌عنوان شرکتی کاملاً ایرانی این مسئولیت را انجام می‌دهد.

موسوی اعلام کرد: پروژه‌ های برون‌مرزی از سوی مجموعه پتروپارس به‌ویژه با روی کارآمدن دولت سیزدهم قوت گرفته، این شرکت دو سابقه بسیار مطلوب در کشورهای ونزوئلا و آنگولا برای توسعه میدان‌ های بالادستی دارد که این موضوع در جریان سفرهای وزیر نفت و مسئولان دولت نیز برای صدور خدمات فنی و مهندسی در برنامه است و دنبال می‌شود. رقم باقی مانده برای تکمیل تعهدهای پتروپارس حدود ۱۰ میلیارد دلار است که شامل تکمیل پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی، جی‌سی آزادگان، میدان نفتی فروزان، میدان نفتی و گازی بلال و فرزاد بی و بخشی از پروژه آزادگان جنوبی می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروپارس گفت: در حوزه میدان‌های مشترک نفتی و خشکی، پروژه میدان آزادگان جنوبی با محوریت پیمانکار عمومی gc پتروپارس در حال اجراست که باید ۶۶ هزار بشکه تولید نفت را افزایش دهیم که به چهار دکل حفاری موجود، سه دکل دیگر اضافه کردیم.

کد خبر: ۱۵۰٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha