۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
همکاری ۱۱ شرکت دانش بنیان کرمان برای مقابله با ویروس کرونا
رئیس پارک علم و فناوری کرمان خبر داد

همکاری ۱۱ شرکت دانش بنیان کرمان برای مقابله با ویروس کرونا

کرمان - ترکزاده ماهانی، رئیس پارک علم و فناوری کرمان از همکاری ۱۱ شرکت دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری کرمان برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

مسعود ترکزاده ماهانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سرعت اپیدمی جهانی ویروس کرونا باعث شد اکثر کشورهای دنیا برای مبارزه یا پیشگیری از شیوع این ویروس خطرناک با چالش مواجهه شوند.

وی ادامه داد: ایران هم با توجه به شرایط تحریم و چالشهای اقتصادی از این قاعده مستثنی نبود اما تفاوتی که مردم کشور ما و محققان ایرانی با سایر کشورهای دنیا دارند در حس نوع دوستی و از خود گذشتگی است که همیشه در شرایط بحرانی به کمک دولت و ملت آمده و جامعه را از بحران بیرون کشیده است.

ترک زاده بیان داشت: محققان و فناوران ایرانی طی روزها و هفته های گذشته با داشتن چنین خصوصیات بارزی پا در میدان مبارزه گذاشتند و بعضا با تغییر بخشی از فعالیتهای اقتصادی، صنعتی و کارگاهی خود صحنه های مثال زدنی به وجود آوردند و به کمک حافظان سلامت شتافتند.

رئیس پارک علم و فناوری کرمان گفت: در این میان شرکتهای دانش بنیان  استان کرمان هم به خوبی نقش خود را ایفا کردند تا جایی که پس از اعلام نیاز ستاد مبارزه با ویروس کرونا و وزارت بهداشت در زمینه  تجهیزات پیشگیری و درمانی ۱۱ شرکت در زمینه های مختلف اعلام آمادگی و همکاری کردند.

رئیس پارک علم و فناوری کرمان در تشریح جزئیات این خبر افزود: از این تعداد ۱۰ واحد در زمینه تولید محلولها و ژلهای ضدعفونی کننده برای جلوگیری از شیوع بیماری است و یک واحد در زمینه تجهیزات درمانی و ساخت دستگاه تنفس مصنوعی است.

رئیس پارک علم و فناوری کرمان در پایان تاکید کرد: در حال حاضر شرکتهای دانش بنیان پارک علم و فناوری کرمان در صورت نیاز استان می توانند روزانه شش هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی کننده در اختیار کادر درمانی استان قرار دهند.

کد خبر: ۱۵٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha