۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
ارز ترجیحی منجر به رانت و فساد در کشور شد| ابلاغ قوانین تسهیل‌گر حوزه مالیاتی به نفع تولیدکنندگان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ارز ترجیحی منجر به رانت و فساد در کشور شد| ابلاغ قوانین تسهیل‌گر حوزه مالیاتی به نفع تولیدکنندگان

اردبیل - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: امیدواریم با حذف ارز ترجیحی که منجر به رانت و فساد در کشور شده بود، هدفمندی یارانه‌ها و بهبود وضعیت تولید را در کشور شاهد باشیم.

حسین پیرمؤذن در حاشیه جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: امروز در حقیقت آغازین روز جراحی اقتصادی کشور به همت دولت سیزدهم است تا با حذف ارز ترجیحی که منجر به رانت و فساد در کشور شده بود، هدفمندی یارانه‌ها و بهبود وضعیت تولید را در کشور شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: توزیع عادلانه یارانه‌ها نه تنها انتظار به حق همه اقشار و گروه‌های جامعه بوده بلکه پرداخت این یارانه به حساب خانوارها و حذف ارز ترجیحی زمینه امیدواری بیشتر را برای تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی مهیا کرده است.

عده‌ای رانت‌خوار می خواهند جلوی حرکت مبارک دولت سنگ‌اندازی کنند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: در کنار این امر انتظار بخش خصوصی از دولت و مسئولان اجرایی این است تا نظارت را تقویت کنند تا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی از این تصمیم دولت گرفته شده و اقدامات مثبت و رو به جلو در ادامه اجرای این جراحی را شاهد باشیم.

پیرمؤذن افزود: یقین داریم که عده‌ای رانت‌خوار و سوءاستفاده‌کننده اقتصادی که منافع آنها با اقدام اخیر دولت به خطر افتاده، از طریق رسانه‌های بیگانه و برخی شکست‌خورده‌های داخلی سعی می‌کنند تا جلوی این حرکت مبارک دولت سنگ‌اندازی کنند در حالی که با تقویت نظارت بر نحوه توزیع قیمت‌ها به راحتی می‌توانیم نتایج و ثمرات این اقدام ارزشمند دولت را شاهد باشیم.

وی تأمین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در شهرک صنعتی شماره یک و ۲ اردبیل عمده واحدهای صنعتی تولید محصولات صنایع غذایی را انجام می‌دهند که نیازمند تأمین روغن، شکر و آرد هستند و باید این مواد اولیه به سهولت تأمین و تولیدکنندگان گرفتار تأمین مواد اولیه نشوند.

در استان اردبیل به جز ۲، سه واحد، هیچ یک از واحدهای تولیدی ارز 4200 تومانی دریافت نکردند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با ابراز خرسندی از حذف ارز ترجیحی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی که به دست رانت‌خواران افتاده است، اضافه کرد: این امر نه تنها قاچاق را دامن زده بود بلکه به بی‌اثر شدن یارانه‌ها نیز منجر شده بود که دولت در یک حرکت انقلابی سعی کرد تا شرایط موجود را اصلاح و جلوی مفاسد اقتصادی و رانت‌ها را از قبل ارز ترجیحی بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در استان اردبیل جز ۲، سه واحد بزرگ، هیچ یک از واحدهای تولیدی ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت نکردند در حالی که در پایتخت واحد تولیدی شناسایی شده که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از بابت واردات کره ارز ترجیحی گرفته اما با قیمت آزاد محصولات را به فروش رسانده است.

نماینده بخش خصوصی اقدام دولت را در آزادسازی قیمت‌ها به نفع تولیدکنندگان اعلام کرد و ادامه داد: تولیدکنندگان سوسیس، کالباس، مرغ، تخم مرغ و... به راحتی می‌توانند صادرات محصولات خود را انجام داده و با دریافت نهاده‌های دامی به قیمت آزاد فرآیند تولید و صادرات را به راحتی انجام دهند.

در قانون جدید مالیاتی اختیارات بیشتری به مدیران استانی در تعامل با مؤدیان داده شده است
پیرمؤذن فرصت طلایی به وجود آمده را در جراحی اقتصادی کشور به همت دولت سیزدهم و رئیس جمهور جهادی یادآور شد و اظهار کرد: امیدواریم با توزیع عادلانه یارانه‌ها بین اقشار نیازمند جامعه و گروه‌های مختلف شرایط مناسبی را در اقتصاد کشور شاهد باشیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برخی از افراد یارانه جدید دریافت نکردند که باید راهکارهای بررسی درخواست آنها و پرداخت یارانه به حساب گروه‌های نیازمند واقعی انجام شود تا آسیب‌های احتمالی نیز رفع شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل از ابلاغ قوانین تسهیل‌گر حوزه مالیاتی به نفع تولیدکنندگان خبر داد و گفت:‌ در قانون جدید در کنار تقسیط سعی شده تا اختیارات بیشتری به مدیران استانی در تعامل با مؤدیان داده شود که امیدواریم بدون تفسیر قانون ابلاغ شده، اجرای دقیق این قوانین را به نفع تولید استان شاهد باشیم.

۹۰ درصد واحدهای تولیدی شهرک‌ صنعتی شماره یک اردبیل فاقد سند هستند
وی افزود: با ابلاغ قانون جدید ۹۰ درصد مشکل بدهی معوقه واحدهای تولیدی در حوزه مالیات رفع خواهد شد و در کنار آن انتظار احیا و توسعه واحدهای تولیدی با مشوق‌های ارائه شده را شاهد خواهیم بود.

پیرمؤذن ضرورت حذف قوانین مخل تولید را در سطح استان با همکاری امور اقتصاد و دارایی و بیمه و مالیات یادآور شد و خاطرنشان کرد: هر چه قدر فضای کسب و کار در استان تسهیل شود به همان نسبت شرایط رقابتی تولید و ایجاد فرصت اشتغال نیز به شایستگی به وجود می‌آید.

وی اضافه کرد: امور مالیاتی باید رویه غلط به وجود آمده در استان را در موضوع تقسیط بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی تا آخر سال رفع کند بلکه سعی بر تقسیط بلند مدت در پرداخت معوقه مالیاتی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با ابراز خرسندی از احصا قوانین مخل تولید به ویژه در صدور مجوزها و تسهیل‌گری شهرک‌های صنعتی در واگذاری زمین و خلع‌ ید زمین‌های واگذار شده بلاتکلیف بیان کرد: ۹۰ درصد واحدهای تولیدی شهرک‌ صنعتی شماره یک اردبیل فاقد سند هستند و باید با قانون جدید با صاحبان این واحدها برخورد شده و امکان صدور سند برای ۶۵ واحد مستقر در شهرک شماره یک اردبیل منطبق بر قوانین سابق به وجود آید

کد خبر: ۱۵۰٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha