۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
نتایج انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان| شکیب رتبه نخست بخش عمران شد

نتایج انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان| شکیب رتبه نخست بخش عمران شد

نتایج آرای مأخوذه در انتخابات نهمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در حالی اعلام شد که سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان در حوزه عمران رتبه اول را کسب کرد.

به گزارش بازار، نتایج آرای مأخوذه در انتخابات نهمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان (هیأت عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۱.۰۲.۲۲) در حالی اعلام شد که این انتخابات به گفته ناظران و نامینده وزیر راه و شهرسازی پر تنش ترین و پرحاشیه ترین انتخابات شورای مرکزی در نوع خود بود.

این انتخابات از این جهت دارای حاشیه و چالش بود که ابتدا مکان برگزاری و سپس حضوری و یا مجازی بودن آن دچار تغییر و تحول شد.

مخالفان برگزاری حضوری انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان معتقد بودند که اگر انتخابات حضوری برگزار شود سرپرست کنونی سازمان نظام مهندسی به دلیل داشتن تریبون و رسانه ها می تواند به راحتی پیروز انختابات شود. امروز این انتخابات سرانجام به صورت مجازی برگزار و اعضای هیات مدیره های استان ها، منتخبین شورای مرکزی را انتخاب کردند.

در بیست و چهارمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان و درجریان نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی این سازمان، پس از رای گیری از اعضای هیات مدیره های استان ها ، منتخبین شورای مرکزی انتخاب شدند.

مهدی اژدری مقدم رئیس هیات اجرایی نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با اعلام این خبر گفت: در نتیجه این رای گیری و با رعایت کلیه موارد قانونی، از ۹۵ داوطلب حاضر در این انتخابات ، ۶۴ نفر منتخب شدند.

وی افزود: برمبنای قانون، این ۶۴ منتخب ، به وزیر راه و شهرسازی معرفی شده تا از بین آنها ۲۵ عضو اصلی و ۷ عضو علی البدل ، توسط وی به عنوان اعضای نهمین شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور برای مدت ۳ سال انتخاب شوند.

در این انتخابات که حمزه شکیب سرپرست کنونی سازمان نظام مهندسی از حوزه عمران به انتخابات گام نهاده بود با ۲۳۳ رای در رتبه نخست بخش عمران قرار گرفت. از ۳۸۳ نفر اعضای هیات مدیره استان ها، ۳۵۸ نفر برابر با ۹۴ درصد مشارکت کردند.

امروز بعد از مدتها بحث و مشکلات به وجود آمده نهایتا محل برگزاری انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی تهران انتخاب شد و این انتخابات هم به صورت مجازی بود. البته حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار گفته بود که حتی اگر وزیر راه و شهرسازی هم بخواهد نمی تواند این انتخابات را به صورت مجازی برگزار کند.

کد خبر: ۱۵۰٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha