۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸
روسیه واحدهای فرعی گازپروم در اروپا را تحریم کرد

روسیه واحدهای فرعی گازپروم در اروپا را تحریم کرد

شرکت‌های مندرج در فهرست دولت روسیه عمدتا مستقر در کشورهایی هستند که روسیه را در پاسخ به حمله این کشور به اوکراین تحریم کرده اند و اغلب آن‌ها اعضای اتحادیه اروپا می‌باشند.

به گزارش بازار، دولت روسیه تحریم‌هایی را علیه مالک بخش لهستانی خط لوله یامال اعمال کرد که گاز روسیه را به اروپا حمل می‌کند. دولت روسیه همچنین واحد سابق شرکت گازپروم در آلمان را که شرکت‌های فرعی آن و مسوول خدمات گاز مصرفی اروپاست تحریم کرد.

شرکت‌های مندرج در فهرست دولت روسیه عمدتا مستقر در کشورهایی هستند که روسیه را در پاسخ به حمله این کشور به اوکراین تحریم کرده اند و اغلب آن‌ها اعضای اتحادیه اروپا می‌باشند. تبعات تحریم‌های روسیه برای عرضه گاز به اروپا که بیش از یک سوم گاز خود را از روسیه می‌خرد هنوز روشن نیست.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دستوری به تاریخ سوم ماه مه (۱۳ اردیبهشت) عنوان کرد هیچ شرکت روس اجازه نخواهد داشت با شرکت‌های مندرج در این فهرست تحریم‌ها معامله کند یا حتی به وظایف خود بر اساس توافقات موجود با آن‌ها عمل کند.

این دستور اجرایی به صراحت صادرات محصولات و مواد خام به افراد و شرکت‌های مندرج در این فهرست را منع می‌کند.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه گفت: این فهرست شامل مالک لهستانی خط لوله موسم به یوروپل گاز، واحد گازپروم در آلمان، و ۲۹ شرکت فرعی آن در سوئیس، مجارستان، انگلیس، فرانسه، بلغارستان، منطقه بنلوکس، آمریکا، رومانی و سنگاپور می‌باشد.

گازپروم بیشتر گاز خود به اروپا را از طریق خط لوله یامال-اروپا صادر می‌کند و فعالیت‌های متنوع آن در سراسر اروپا و خارج از آن برای بازار گاز اروپا و عرضه به صنعت و خانه ضروری است.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha