۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
بالارفتن بهای تمام شده «ساختمان» با گرانی های افسارگسیخته| افزایش عوارض متعارف باشد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بالارفتن بهای تمام شده «ساختمان» با گرانی های افسارگسیخته| افزایش عوارض متعارف باشد

گرگان- فرزادیان، عضو انجمن انبوه سازان گلستان با بیان این که گرانی های افسارگسیخته سبب شده تا بهای تمام شده مسکن بالا برود، گفت: نرخ افزایش عوارض ساختمان باید متعارف باشد.

علیرضا فرزادیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صنعت ساختمان در گلستان با چالش های متعددی رو به رو است از جمله اینکه در سال گذشته شهرداری گرگان عوارض را به صورت نامتعارف بالا برد و به نظر می رسد تصمیم دارد پروژه‌های نیمه تمام خود را از این طریق کامل کند.

عضو انجمن پیمانکاران گلستان افزود: هزینه عوارض یک ساختمان سه هزار متری در گرگان، دو میلیارد تومان شده و این هزینه در قیمت آپارتمان تاثیر می گذارد؛ به گونه‌ای که در بخش‌های از گرگان آپارتمان، متری ۸۰ الی ۹۰ میلیون تومان هم خرید و فروش می شود که معادل مناطق دو و سه تهران است.

وی بیان کرد: هم اکنون رغبت کم سازندگان و تولیدکنندگان برای اخذ پروانه سبب شد تا اعضای شورای شهر و شهرداری مصوبه ای داشته و اجرای افزایش عوارض را به تعویق بیندازند.

فرزادیان تاکید کرد: شهرداری باید در تصمیم خود بازبینی و بازنگری و ارتباطات و تعاملات خود را با انبوه سازان بیشتر کند، همانطور که نظام مهندسی توافق نامه‌ای را با انبوه سازان به تصویب و اجرا رسانده که در این زمینه کمک حال انبوه سازان شده است.

عضو انجمن انبوه سازان گلستان با بیان این که گرانی نهاده های ساختمان و مانند آن به مردم تحمیل شده و آنها مجبور هستند مسکن را گران تر تهیه کنند، گفت: هم اکنون انبوه سازان در بخش هایی هم چون ویلاشهر، مطهری و ملاقاتی مشغول ساخت و ساز بوده که قشر متوسط جامعه رغبت و توانایی دارند در آنجا مسکن تهیه کنند.

رئیس شرکت ساختمانی نیلان بیان کرد: با توجه به گرانی‌های افسارگسیخته و افزایش بی رحمانه عوارض شهری، کار برای انبوه‌سازان که بازوی برای کمک به دولت هستند، سخت شده و آنها مجبور هستند کالای خود را با قیمت گران تر بفروشند که این امر به مردم فشار وارد می‌کند و امیدواریم تصمیماتی اخذ شود که عوارض شهرداری نسبت به وضعیت جامعه تعدیل شده و معقول و متعارف باشد.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha