۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
آزادسازی یارانه کمک معیشتی، همزمان با اعلام قیمت های جدید

آزادسازی یارانه کمک معیشتی، همزمان با اعلام قیمت های جدید

ستاد تنظیم بازار مصوب کرد براساس توافقات انجام شده پایان امشب رقم واریزی یارانه‌ها به مردم آزاد و سقف قیمت‌های چهار کالای اساسی از فردا اعلام شود.

به گزارش بازار، ستاد تنظیم بازار در جلسه امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور مصوب کرد براساس توافقات انجام شده پایان امشب رقم واریزی یارانه‌ها به مردم برای ماه اول آزاد و سقف قیمت‌های چهار کالای اساسی با زنجیره مرتبط، با پیشنهاد سازمان حمایت و تایید ستاد تنظیم بازار، توسط اتحادیه‌ها و اصناف از فردا اعلام شود.

در این جلسه با محوریت مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها برگزار و درخصوص تغییر قیمت‌های اقلام مرتبط با اصلاح قیمت‌های ۴ قلم کالای اساسی که در طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها متناسب سازی می‌شوند، بحث و تصمیم گیری شد.

همچنین در این جلسه تاکید شد تا با همکاری و هماهنگی نهادهای نظارتی و بازرسی اعم از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و با کمک سازمان تعزیرات به صورت وسیع و در سرتاسر کشور نظارت و کنترل بر وضعیت بازار و قیمت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و محلات تشدید شود.

در جلسه امروز که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دادگستری، صمت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، راه وشهرسازی، اقتصاد، روسای سازمان برنامه و بودجه و صدا و سیما، سخنگوی دولت و همچنین استاندار تهران نیز حضور داشتند، اعضای ستاد تنظیم بازار تصریح کردند که پس از اعلام و تأیید گزارش گرانفروشی و تخلف از چرخه تولید تا توزیع و فروش با متخلفان با اشد مجازات برخورد و چنانچه متخلف در زمره مدیران مراکز دولتی بود به سرعت توسط مقام مافوق عزل شود.

در جلسه ستاد تنظیم بازار گزارشی از چگونگی تعیین دهک‌های درآمدی و نحوه اختصاص یارانه‌ها به این دهک‌ها ارائه، و مقرر شد ضمن رسیدگی سریع به اعتراضات با همکاری سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها برنامه ریزی لازم برای ثبت نام متقاضیان جدید نیز آغاز شده و چنانچه اعتراض کننده و یا فرد جدید مشمول قرار گرفت، یارانه اعلامی از اولین روز آغاز طرح اصلاحی به وی تعلق گیرد.

همچنین مقرر شد نظارت کاملی بر چگونگی توزیع آرد در سطح نانوایی‌ها و نحوه مصرف آرد نانوایی‌های سراسر کشور به منظور جلوگیری از فروش آرد خارج از شبکه اعمال شود.

در جلسه امروز وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مشترک وزارت صمت، جهاد کشاورزی و دادگستری در خصوص چگونگی بازرسی‌ها و تقسیم کار در این زمینه ارائه کرد.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha