۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
زیان انباشته خپارس کاهش می یابد؟
اثر بازگشت هزینه ها تعهدات کوئیک آر از خساپا به خپارس؛

زیان انباشته خپارس کاهش می یابد؟

در چند وقت اخیر گروه خودرویی روندی صعودی داشته اما نماد خپارس جامانده  و دلیل آن هزینه هایی بوده که در نتیجه انتقال مشارکت کوئیک آر از سایپا به خپارس منتقل شده بود.

بازار؛ گروه بورس: در چند وقت اخیر گروه خودرویی روندی صعودی داشته اما نماد خپارس جامانده و دلیل این مساله زیان بالایی بوده که این شرکت ساخته و مانع از رشد نماد شده است و حالا سایپا خبر داده که هزینه های مترتب بر انتقال تعهدات کوئیک آر شرکت سایپا به شرکت پارس خودرو همزمان با انتقال واگذاری امتیاز عملیات تولید و فروش محصول به مبلغ ۷۶۰ میلیارد تومان برگشته است.

آثار مالی ناشی از انتقال تعهدات محصول کوئیک آر از شرکت سایپا به شرکت پارس خودرو برای ۳۷.۵۷۰ دستگاه همزمان با واگذاری امتیاز و عملیات تولید و فروش کوئیک آر به پارس خودرو در صورت های مالی دو سال گذشته اعمال نشده بود و حالا به این شرکت برگشته است

حالا با توجه به اینکه این مبلغ آثار مالی ناشی از انتقال تعهدات محصول کوئیک آر از شرکت سایپا به شرکت پارس خودرو برای ۳۷.۵۷۰ دستگاه همزمان با واگذاری امتیاز و عملیات تولید و فروش کوئیک آر به پارس خودرو در صورت های مالی دو سال گذشته اعمال نشده بود و حالا به این شرکت برگشته و پیش بینی می شود این مساله تا حدودی روی صورت های مالی شرکت تاثیر مثبت بگذارد. زیرا این مبلغ هزینه های مترتب بر تعهدات شرکت در سود مشارکت، تفاوت قیمت فروش و ... که به دلیل تغییر سیستمی اطلاعات شاسی خودروها ناشی از فرآیند طبیعی انتقال تعهدات از یک شرکت به شرکت دیگر، غیر قابل تشخیص شده بود را نمایان کرده است و از این پس هزینه تولید این محصول برای پارس خودرو کمتر خواهد بود.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha