۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶
ریزش ۹۰ درصدی ارزش لونا طی ۷۲ ساعت| مدیرعامل ترا: مشکل را حل خواهم کرد!
تحلیل بازار رمزارزها؛

ریزش ۹۰ درصدی ارزش لونا طی ۷۲ ساعت| مدیرعامل ترا: مشکل را حل خواهم کرد!

پس از ریزش ۹۰ درصدی قیمت ارز دیجیتال لونا ظرف مدت کمتر از ۷۲ ساعت، «دو کِوون» مدیر عامل بنیاد لونا با انتشار بیانیه ای از راه حل خود برای چگونگی حل این بحران خبر داد.

به گزارش بازار، پس از ریزش ۹۰ درصدی قیمت ارز دیجیتال لونا ظرف مدت کمتر از ۷۲ ساعت، «دو کِوون» مدیر عامل بنیاد لونا و لونا لبز که بنیانگذار این رمز ارز محسوب می شود، با انتشار بیانیه ای رسمی از راه حل خود برای چگونگی بر طرف کردن این مشکل خبر داد.

استیبل کوین الگوریتمی ترا (UST ) طی روزهای گذشته در پی از دست دادن قیمت ۱ دلاری خود سقوط کرد. این اتفاق علیرغم استفاده ترا از مکانیزم توکن دوگانه برای تثبیت قیمت UST روی ۱ دلار رخ داده و منجر به بزرگترین ریزش تاریخ بازار ارزهای دیجیتال آن هم برای رمزارز بزرگی چون لونا و UST شد.

بر اساس طراحی الگوریتم مذکور، اگر قیمت UST از ۱ دلار بیشتر شود، کاربران ترا یک دلار در شبکه لونا می سوزانند تا عرضه UST را افزایش دهند. افزایش عرضه به استیبل کوین UST اجازه می داد تا از نظر تئوری به ثبات خود بازگردد.

اما با معکوس شدن این مکانیسم، UST به زیر ۱ دلار سقوط کرد و سوزاندن UST عرضه آن را کاهش داد تا قیمت ثابت شود.

در حالی که مکانیسم توکن دوگانه ترا لبز تا اوایل سال ۲۰۲۲ به خوبی عمل کرد، بنیاد لونا گارد، سازمانی که ثبات UST را تضمین می‌کند، میلیاردها دلار بیت‌کوین از همین طریق به دست آورد و در حقیقت آنها را به عنوان ذخیره و اعتبار شبکه ترا ذخیره سازی کرد.

فشار بر توکن‌های ترا با افزایش نوسانات بازار شدت گرفت و استیبل کوین UST در تاریخ ۸ مه ۲۰۲۲ پیوستگی خود را از دست داد. اما خرابی وضعیت ترا با سپرده گذاری ۱۴۶ میلیون دلاری ارز UST و جلوگیری از افزایش فشار فروش این ارز ظرف مدت کمی بهبود پیدا کرد.

در ادامه این تلاش ها برای جلوگیری از ریزش ارزش ترا، دو کوون، مدیر عامل ترا gfc، طرح بنیاد گارد لونا را برای وام دادن ۱.۵ میلیارد دلار ذخایر بیت کوین و UST جهت محافظت از ارزش استیبل کوین این شبکه فاش کرد. با این حال، این تلاش ها با شکست مواجه شد و نهایتا لونا سقوط سهمگین ارزش خود را آغاز کرد.

وی امروز پس از نزدیک شدن قیمت لونا به کمتر از ۵۰ سنت، با انتشار پیامی توئیتری نوشت: درک می کنم که طی ۷۲ ساعت گذشته، فشار خیلی سنگینی روی همه شما بوده است؛ بدانید که من این بحران ایجاد شده را با کمک یکایک شما حل خواهم کرد.

مدیرعامل ترا خطاب به ۴۹۵۷۰۰ فالوور صفحه توییتر خود نوشت که در حال کار بر روی یک طرح به روز شده برای کمک به بازیابی ارزش توکن های ترا است.

با اینحال، هنوز مشخص نیست که آیا طرح مد نظر کوون پاسخگوی بحران بزرگ ایجاد شده خواهد بود یا خیر. لذا اکیدا پیشنهاد می سود که تا مشخص نشدن تکلیف اقدام مذکور و میزان پاسخگویی آن، از انجام هرگونه سرمایه گذاری بر روی رمز ارز لونا و استیبل کوین UST خودداری نمایید.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha