۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
هزینه‌کرد ۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه‌های روستایی در همدان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد:

هزینه‌کرد ۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه‌های روستایی در همدان

همدان - سهرابی بیدار، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: سال گذشته ۳۹ میلیارد تومان اعتبار در روستاهای استان همدان برای اصلاح شبکه، تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار هزینه شد.

علی سهرابی بیدار در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حال حاضر شبکه فشار متوسط برق در استان همدان به بیش از ۱۰ هزار کیلومتر رسیده است که ۰.۸ درصد رشد نسبت به سال ۹۹ داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه انرژی تحویلی استان سه هزار و ۸۵۲ میلیون کیلووات ساعت است، گفت: فروش انرژی نیز سسه هزار و ۴۷۹ میلیون کیلووات ساعت و متوسط مصرف مشترکین خانگی استان در سال، دو هزار کیلووات ساعت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه پیک بار همزمان مصرف ما ۸۲۰ مگاوات است، گفت: تعداد مشترکین شهرستان همدان ۳۲۰ هزار مشترک، انرژی تحویلی یک هزار و ۲۶۳ میلیون کیلووات ساعت و مصرف انرژی یک هزار و ۱۶۷ میلیون کیلووات ساعت است.

وی با بیان اینکه تلفات انرژی در شهرستان همدان ۷.۷ درصد است، افزود: طول شبکه توزیع در این شهرستان چهار هزار و ۳۸۷ و تعداد فیدرهای عمومی ۲۰ کیلوولت ۷۹ فیدر است.

سهرابی بیدار عنوان کرد: با برق‌دار شدن روستاهای انجلاس و مرادبلاغی تعداد روستاهای برق‌دار شهرستان همدان به ۱۱۱ روستا و استان به یک هزار و ۷۳ روستا رسید.

وی با اشاره به وجود ۱۷ هزار مشترک در شهرستان فامنین اظهار کرد: انرژی تحویلی این شهرستان ۱۳۰ میلیون کیلوات ساعت و مصرف انرژی نیز ۱۱۶ میلیون کیلووات ساعت بوده و تلفات انرژی ۱۰.۷ درصد است.

۳۷ درصد مصرف استان همدان در بخش کشاورزی است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه ۳۷ درصد مصرف استان همدان در بخش کشاورزی است، گفت: ۶۳ درصد مصرف شهرستان فامنین و ۱۸ درصد مصرف برق شهرستان همدان در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: بخش خانگی نیز ۳۳ درصد مصرف استان، ۲۱ درصد مصرف برق فامنین و ۴۱ درصد مصرف برق شهرستان همدان را شامل می‌شود.

سهرابی بیدار بیان کرد: اصلاح شبکه‌های روستایی نیز از مباحث مهمی است که پیگیری‎های نماینده مردم شهرستان همدان و فامنین از بند ج تبصره ۶ عوارض روستایی، کمک بزرگی در این بخش بود که سال گذشته از این محل ۳۹ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم که در روستاها برای اصلاح شبکه، تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار و برداشتن پایه‌هایی که در معابر مانده بود، هزینه شد.

وی با بیان اینکه تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار در کاهش سرقت‌ها و پایداری شبکه مؤثر است، اظهار داشت: برای شهرها به خصوص حاشیه شهرها نیز نیازمند منابع مشابه بند ج تبصره ۶ هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تأکید کرد: همکاران ما در خط مقدم خدمت‌رسانی حضور دارند و پیگیر مسائل مردم هستند و در این راستا مشکلات روستاها در حوزه برق جمع‌آوری شده و در حال رفع هستیم.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha