۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
۳۴ مرکز محصول گندم و کلزا کشاورزان ایلامی را خریداری می کنند
مدیرکل تعاون روستایی ایلام:

۳۴ مرکز محصول گندم و کلزا کشاورزان ایلامی را خریداری می کنند

ایلام- مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: ۳۴ مرکز فعال خرید گندم و کلزا به ظرفیت ۱۵۵ هزار تن در نقاط مختلف استان فرآیند خرید این محصولات را از کشاورزان بر عهده دارند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی ایلام، محمدناصر ناصری اظهار داشت: ۲۸ مرکز خرید گندم با ظرفیت ۱۲۵ هزار تن در استان فعال است که از این مقدار ظرفیت، ۶۰ هزار تن مسقف و ۶۵ هزار تن نیز غیر مسقف است.

وی افزود: تاکنون از اوایل اردیبشهت ماه و همزمان با شروع برداشت گندم، هفت هزار تن از این محصول توسط مراکز خرید تعاون روستایی به عنوان مباشر از گندمکاران استان خریداری شده است.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام یادآور شد: همچنین هشت مرکز خرید کلزا در استان ایلام وجود دارد که امسال ۶ مرکز اقدام به خرید این دانه روغنی از کشاورزان کرده و ۲ مرکز دیگر به علت عدم کشت کلزا سال زراعی جاری در آن مناطق فعال نیست.

ناصری با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ هزار تن کلزا از کشاورزان توسط مراکز تعاون روستایی استان خریداری شد، ادامه داد: اما امسال تاکنون به علت خشکسالی ها ۱۲ هزار تن دانه روغنی کلزا خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش دارد.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha