۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
عدم افزایش قیمت داروهای دامی با گنارگذاشتن ارز ترجیحی
سخنگوی سازمان دامپزشکی اعلام کرد

عدم افزایش قیمت داروهای دامی با گنارگذاشتن ارز ترجیحی

اسدی، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفتند: ۹۵ درصد مصرف داروهای دامی کشور کاملاً ساخت داخل و تنها ۵ درصد آن وارداتی هستند و هیچ افزایش قیمتی در داروهای دامی نداریم.

به گزارش بازار، امین اسدی، سخنگوی سازمان دامپزشکی کشور در برنامه رادیو گفتگو در خصوص ارز ترجیحی و واردات داروهای دامی گفتند: ارز ترجیحی هیچ تاثیری در قیمت های واکسن های دامی ندارد چون قبل از طرح هدفمندی یارانه ها ما با ارز نیمایی واردات می کردیم و قیمت آن هم تغییری نکرده است.

اسدی افزودند: ۹۵ درصد مصرف داروهای دامی کشور ساخت داخل و حتی مواد اولیه آنها هم کاملا ایرانی هست و کلاً ۵ درصد آن وارداتی است و برخی از داروهای وارداتی که در داخل کشور ایران تولید نمی شود در صورت تائید سازمان دامپزشکی به منظور کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش قیمت معاف از مالیات ارزش افزوده هستند و تنها ۳ درصد عوارض گمرکی رو پرداخت می کنند.

وی افزود: ما سالانه ده و نیم میلیارد دوز واکسن طیور و ششصد میلیون دوز واکسن دام در کشور مصرف می کنیم که ۵۰ میلیون دوز آن وارداتی است و به دو دلیل قیمت ها افزایش پیدا نمی کند یکی اینکه در کشور داروهای وارداتی درصد مصرفش خیلی کم است و تقریباً می توان گفت خودکفا هستیم و در خصوص آن ۵ درصد وارداتی ها به منظور کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش قیمت معاف از مالیات ارزش افزوده هست و فقط ۳ درصد عوارض گمرکی می پردازند.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha