۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹
بیت کوین همچنان در مسیر اصلاح قیمت قرار دارد| چه موقع خرید کنیم؟
تحلیل بازار رمزارزها؛

بیت کوین همچنان در مسیر اصلاح قیمت قرار دارد| چه موقع خرید کنیم؟

علیرغم خوش بینی برخی هواداران ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین، بزرگترین ارز بازار کریپتو همچنان در مسیر سقوط قیمت قرار داشته و خرید آن در حال حاضر توصیه نمی شود.

به گزارش بازار، هفته گذشته بازار کریپتو شاهد کاهش بی سابقه قیمت بیت کوین به پایین ترین سطحی بود که دستکم طی ۱۰ ماه گذشته مشاهده نشده بود.

در حقیقت، شکست خط روند کانال در علامت قیمت ۳۵۹۵۵ باعث شد تا فروش در نمودارها مشاهده شده و پیش بینی های بدبینانه قیمت بیت کوین را تحریک کند. به نظر می رسد محرک اساسی این حرکت قیمت، افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده در ۴ می ۲۰۲۲، در پاسخ به بالاترین نرخ تورم در ۴۰ سال گذشته باشد.

افزایش نرخ بهره، بازار اوراق قرضه و سایر ابزارهای بازار پول را نسبت به بازارهای پر ریسک کریپتو جذاب تر می کند. اوراق قرضه بازده سرمایه گذاری ثابت و مطمئنی را ایجاد کرده و ابزاری مطلوب سرمایه گذاری برای صندوق های بازنشستگی و سایر صندوق های ریسک گریز است.

توجه داشته باشید زمانی که بازارهای سهام و کالا در اوج همه‌گیری در سال ۲۰۲۰ در حال سقوط بودند، جریان سرمایه‌گذاری به بازار کریپتو به طور قابل توجهی افزایش یافت که منجر به خرید صندوق‌های تامینی مانند مایکرو استراتژی شد. در این زمان، قیمت بیت کوین به بالاترین سطح قبلی خود در سال ۲۰۱۷ یعنی ۱۹۵۰۰ دلار رسید و در آوریل ۲۰۲۱ تا سقف ۶۴۰۰۰ دلار معامله شد.

داده‌های موسسه تحقیقاتی گلس نود نشان می‌دهد که تعداد کل بیت‌کوین‌های نگهداری شده در آدرس‌های صرافی ارزهای دیجیتال هفته گذشته بیش از ۲.۷ درصد افزایش یافته است. مقدار بیت کوینی که به پلتفرم های صرافی ها سرازیر شد نیز به ۶۷۷۰۰ رسید. این داده ها به وضوح نشان می دهد که فشار فروش در روزهای اخیر بالا بوده است.

بیت کوین معمولا در کیف پول ها نگهداری می شود که سرمایه گذاران بلندمدت اقدام به نگهداری بیت کوین های خود در آنها می کنند. اگر سرمایه‌گذار قصد فروش بیت کوین های خود را داشته باشد، این ارزها باید از کیف پول سرد به صرافی‌ها منتقل شوند.

افزایش جریان در مبادلات به عنوان یک شاخص نزولی در نظر گرفته می شود. حتی اگر به نظر می رسد که اصلاح متوقف شده است، رد شدن در کندل های قیمت روزانه در مقاومت فوری، دلیلی برای نگرانی است.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha