۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
دولت یارانه جاماندگان یارانه را برقرار کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت یارانه جاماندگان یارانه را برقرار کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: دولت باید زمینه دسترسی اکثر مردم که کارت یارانه‌ در اختیار دارند و به علاوه افرادی که ذی‌حق بودند و یارانه‌شان حذف شده به کالاهای ضروری را فراهم کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدحسین فرهنگی، درباره مدیریت ارز ترجیحی دولت، گفت: قانون در بودجه سال ۱۴۰۱ روشن و شفاف به این موضوع پرداخته است اما الزامی به دولت نکرده و تنها مجوز و اختیار داده است، لذا اینکه گفته می‌شود دولت از ابتدای سال جاری مکلف بوده، درست نیست. دولت اختیار داشته تا برای ساماندهی ارز ترجیحی، قیمت‌های شهریور سال ۱۴۰۰ را تضمین و کالابرگ الکترونیکی را برای مردم تعریف کند، سپس نسبت به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: ما الان شاهد نوعی نابه سامانی در این زمینه هستیم یعنی به جای آنکه ابتدا زمینه ساماندهی ارز ترجیحی ایجاد شود نسبت به حذف یارانه نان‌های صنعتی اقدام کردند بدون اینکه زمینه‌های لازم را فراهم کنند، در مورد نان سنتی هم ورود کردند که به نظر ورود درستی نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: دولت گام‌های آسان‌تری را باید ابتدا بر می‌داشت اما الان که وارد بحث نان شدند اجرای سردرگمی را طی می‌کند. دولت باید زمینه دسترسی اکثر مردم که کارت یارانه‌ در اختیار دارند و به علاوه افرادی که ذی‌حق بودند و کارت یارانه‌شان حذف شده به کالاهای ضروری را فراهم کند و سپس به اقدامات دیگر بپردازد تا مردم نگرانی برای گرانی نداشته باشند.

فرهنگی همچنین تصریح کرد: قانون مجلس روشن بوده اما اجرا منطبق با مصوبه نبوده است. دولت برای حذف ارز ترجیحی اجازه مشروط طی سال ۱۴۰۱ را داشته اما مطابق مصوبه عمل نکرده است.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha