۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
تشریح فرصت های طلایی صادراتی به سنگال| بازاری بکر برای تجهیزات پزشکی و آرایشی
سفیر ایران در سنگال عنوان کرد:

تشریح فرصت های طلایی صادراتی به سنگال| بازاری بکر برای تجهیزات پزشکی و آرایشی

کرج- سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال با تشریح فرصت های طلایی صادراتی به سنگال گفت: در خصوص محصولات آرایشی و بهداشتی ایران توانمندی بالایی برای صادرات به سنگال دارد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق بازرگانی استان البرز، محمدرضا دهشیری در همایش بررسی بازار سنگال این کشور را هاب غرب آفریقا و دروازه ورود ایران به بازار این منطقه برشمرد و اظهار کرد: سنگال به عنوان با ثبات‌ترین کشور آفریقایی طی ۵ سال اخیر رشد اقتصادی حدود ۶ درصدی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به رونق ساخت و ساز در سنگال و به تبع آن افزایش قیمت زمین و مسکن در آن کشور گفت: در این زمینه مقرر شده که ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب ایجاد واحدهای مسکن اجتماعی انجام شود و این مهم فرصت خوبی برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی ایران است.

وی درآمد سالانه کشور ۱۷ میلیون نفری سنگال را یکهزار و ۴۰۰ دلار عنوان کرد و افزود: تولید ناخالص ملی این کشور ۲۳ میلیارد دلار است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال با اشاره به موقعیت خوب این کشور برای کشت های فرازمینی از جمله بادام‌هندی، انبه و ذرت افزود: البته در کنار استفاده از این کشت یک موقعیت مناسب دیگر اجاره کردن مزارع است.

ایجاد فروشگاهی در سنگال برای صادرات تجهیزات پزشکی
وی توضیح داد: حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد جمعیت سنگال به دلیل مشکلات حین زایمان و یا تغذیه نادرست دچار معلولیت جسمی هستند، به همین دلیل صادرات تجهیزات پزشکی به سنگال یا سرمایه‌گذاری در خصوص ایجاد فروشگاهی در آنجا برای فروش چنین محصولاتی ضرورت دارد و این یک فرصت سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی ایران است.

دهشیری فرصت هایی مانند سرمایه گذاری در زمینه احداث پالایشگاه در سنگال را با توجه به وجود منابع نفتی و گازی در این کشور برای ایرانی ها مغتنم برشمرد و افزود: در خصوص محصولات آرایشی و بهداشتی، صنایع غذایی، ماشین آلات، ابزارآلات و ساخت قطعات نیز ایران توانمندی بالایی برای صادرات به سنگال دارد.

وی با بیان اینکه کشور سنگال در فرآوری محصولات لبنی هم با مشکلاتی مواجه است، عنوان کرد: سنگال محصولات فوق را از کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و یا هند وارد می کند و این مسئله یک فرصت سرمایه گذاری جدیدی برای ایرانی ها محسوب می‌شود، از دیگر زمینه های همکاری اقتصادی تجار کشورمان با سنگال می تواند در زمینه صادرات خوراک دام و یا دانه های خوراکی طیور باشد.

نمایشگاه سالانه داکار با نام فیداک از ظرفیت های اقتصادی برای سرمایه‌گذاری ایرانی ها
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال یکی از معضلات مهم مراودات تجاری فعالان اقتصادی ایران با کشور هدف را نبود مسیر مستقیم دریایی از شهر بندرعباس به آنجا برشمرد و گفت: در حال حاضر برای ارسال محموله های صادراتی ایرانی به سنگال یک مسیر دریایی از بندر جبل علی امارات به مقصد اسپانیا و یا ایتالیا و از آنجا به سنگال وجود دارد، این شیوه حمل و نقل حدود ۳ ماه زمان می برد.

وی در ادامه عنوان کرد: دیگر مسیر حمل و نقل محصولات صادراتی ایران به سنگال که حدود ۴۵ روز به طول می‌انجامد از طریق حمل زمینی به بندر مرسین ترکیه و از آنجا به کشور مقصد است، در این فرآیند گاهی به دلیل عدم همکاری کافی از سوی کشور ترکیه، محموله های صادراتی ایران بعد از گذشت ۶ ماه به سنگال می رسد.

دهشیری در ادامه برگزاری نمایشگاه سالانه داکار با نام فیداک را از دیگر ظرفیت های اقتصادی مهم برای سرمایه‌گذاری ایرانی ها برشمرد و گفت: این نمایشگاه بر اساس تقویم ایران در آذرماه برگزار می شود و فرصت خوبی برای معرفی محصولات ایرانی و حضور تجار کشورمان است‌.

وی با اشاره به اینکه امکان صادرات واکسن های دامی به سنگال وجود دارد، گفت: در حوزه صادرات دارویی چون زبان سنگال فرانسوی است باید توضیحات بروشورهای دارویی کشورمان به این زبان نیز درج شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال اضافه کرد: در حال حاضر مهم‌ترین رقبای ایران برای مراودات تجاری با سنگال کشورهای لبنان، هند و یا فرانسه هستند.

بر اعزام و پذیرش هیات های تجاری میان ایران و سنگال هدف گذاری می شود
دبیرکل اتاق بازرگانی البرز با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در حوزه روابط بین الملل گفت: در این راستا ضمن برگزاری همایش های B2B میان فعالان اقتصادی البرز و سنگال بر اعزام و پذیرش هیات های خارجی میان طرفین هدف گذاری می کنیم.

سیدفراز جبلی در همایش بررسی بازار کشور سنگال که در قالب ارتباط ویدئو کنفرانسی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور، رئیس اداره سوم آفریقا و حضور نمایندگان چندین شرکت ایرانی در سالن جلسات بازرگانی البرز برگزار شد، بیان کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری این نشست گسترش روابط فعالان اقتصادی البرز با کشور سنگال و افزایش سطح تعاملات میان طرفین است.

وی با اشاره به مزیت نزدیکی البرز به پایتخت و استقرار بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی در این استان به عنوان فرصت های توسعه روابط تجاری خارجی و افزایش سطح صادرات بیان کرد: البرز از استان های مطرح به لحاظ فراوانی تعداد شهرک ها و لکه های صنعتی است که این مسئله تاثیر بالایی در افزایش توان صادراتی استان دارد.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت:  پتانسیل های زیادی در حوزه های مختلف از جمله صنایع غذایی، تبدیلی، قطعه سازی، دارویی و یا بخش کشاورزی در البرز وجود دارد ولی متاسفانه تاکنون از این ظرفیت ها به نحو شایسته استفاده نشده است.

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز با اشاره به برنامه هایی که از سوی این مجموعه در حوزه بین الملل و گسترش سطح روابط خارجی دنبال شده است، عنوان کرد: بخشی از این اقدامات برگزاری چندین همایش B2B با فعالان اقتصادی کشورهای مختلف از جمله سنگال است تا در ادامه فرآیند اعزام و پذیرش هیات های تجاری میان البرز و سنگال آغاز شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha