۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
فرآوری سنگ‌های قیمتی به روش سنتی پاسخگوی بازار داخلی و خارجی نیست
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

فرآوری سنگ‌های قیمتی به روش سنتی پاسخگوی بازار داخلی و خارجی نیست

مشهد- رئیس دبیرخانه شهر جهانی گوهرسنگ‌ها در گفت و گو با بازار اظهار کرد: متاسفانه بیماری کرونا، رکود گردشگری و عدم حمایت از بحث صادرات موجب شد تا نیمی از کارگاه های نقره سازی به تعطیلی کشانده شوند.

ملیحه سلطانی در گفت و گو با بازار اظهار کرد: مشکلات ما به‌قدری اساسی است و نگران کارگاه‌های نقره خود هستیم که تنها با صادرات نقره می‌توانیم از تعطیلی کارگاه‌های تولیدی آن جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه گردشگران کشورهای مختلف به زائران حاشیه خلیج‌فارس، زائران پاکستانی و هم‌چنین سایر کشورهای مختلف جهان یکی از خریداران و پای ثابت تولیدات کارگاه‌های زیورآلات و سنگ‌های قیمتی هستند افزود: کرونا در مشکلات ما بی‌تأثیر نبود اما مشکلات ما پیش از کرونا نیز بسیار عمده بود و همچنان ادامه دارد.

رئیس دبیرخانه شهر جهانی گوهرسنگ‌ها با اشاره به اینکه برداشت و فرآوری سنگ‌های قیمتی به روش سنتی پاسخگوی بازار داخلی و خارجی نخواهد بود در این رابطه توضیح داد: مجبور هستیم برای بقا و حفظ بازارهای صادراتی به سمت صنعتی شدن پیش برویم.

وی بابیان اینکه متأسفانه قوانین دست‌وپا گیری سد راه صادرات شده است اضافه می‌کند: نهادهای قانون‌گذار در حوزه قوانین صادرات و واردات باید پای‌کار بیایند و این قوانین را اصلاح کنند.

سلطانی اذعان کرد: تلاش بر این است تا در طراحی و خلاقیت در تولید محصول، هویت خود را حفظ کنیم اما واقعیت این است در حال حاضر برای حفظ تولیدکنندگان و صنعتگران این حوزه نیاز به بازاریابی و صادرات و ایجاد بازار فروش داریم.

رئیس دبیرخانه شهر جهانی گوهرسنگ‌ها با اشاره به این موضوع که بیش از ۸۰ درصد جواهر کشور در مشهد مصرف می‌شود و در نقره نیز ما قطب تولید آن را در کشور به خود اختصاص داده‌ایم اذعان کرد: متاسفانه بیماری کرونا، رکود گردشگری و عدم حمایت از بحث صادرات موجب شد تا نیمی از کارگاه ها مشهد مقدس به تعطیلی کشانده شوند.

کد خبر: ۱۴۹٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha