۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴
دولت در حذف ارز ترجیحی مصوبه مجلس را به درستی اجرا نکرد
رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت در حذف ارز ترجیحی مصوبه مجلس را به درستی اجرا نکرد

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه دولت با تفسیر به رای قانون بودجه ۱۴۰۱ را اجرا کرده است عرضه آرد صنف و صنعت به قیمت آزاد را مغایر با سیاست‌های مجلس دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی، با بیان اینکه دولت باید برای حذف ارز ترجیحی طبق قانون اقدام می‌کرد، گفت: براساس آنچه ما در قانون بودجه ۱۴۰۱ مصوب کردیم قرار بود اگر دولت بخواهد روش پرداخت یارانه ارز ترجیحی را تغییر دهد باید در قالب کالابرگ انجام دهد و به گونه‌ای تدبیر کند که هیچ کدام از کالاهای اساسی به نسبت شهریورماه ۱۴۰۰ تغییر قیمت نداشته باشند و به هیچ وجه گران نشوند.

اجرای ضعیف مصوبه مجلس توسط دولت باعث گرانی کالاهای اساسی شده است
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس‌ شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه دولت در اجرای این مصوبه تغییر ایجاد کرده و ضعیف عمل کرده است و باعث گران شدن کالاهای اساسی شده است و چنانچه برای این بخش یارانه هم پرداخت کند به هدف نخورده و مشکلی را حل نکرده و فقط موجب تورم عمومی خواهد شد.

وی تصریح کرد: نظر مجلس در این رابطه به طور کامل مشخص بوده و اختیار مدیریت حذف ارز ترجیحی را به دولت داده است و آن را مکلف کرده است که چنانچه بخواهد روش پرداخت یارانه ارز ترجیحی را تغییر دهد باید به گونه‌ای اقدام کند که قیمت کالاهای اساسی به نسبت شهریورماه ۱۴۰۰ هیچ تغییری پیدا نکند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اتفاقاتی که در روزهای اخیر افتاده است به ویژه در مورد آرد صنف و صنعت که با قیمت آزاد عرضه شد موجب گران شدن برخی اقلام شده که با سیاست‌های مجلس همخوانی ندارد و دولت حق نداشت چنین اقدامی انجام دهد و حداقل باید ابتدا در یک بسته کامل حذف ارز ترجیحی را تکمیل کرده و با مردم در این رابطه صحبت می‌کرد و یارانه این بخش را به مردم تحویل می‌داد سپس قیمت‌ها را تعدیل می‌کرد.

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون عملکرد ضعیف دولت در اجرای قانون بودجه هم قیمت نان و هم نهاده‌های دامی را تحت تاثیر قرار داده است در حالیکه قرار نبود قیمت کالاهای اساسی گران شود بنابراین در این شرایط حتما دولت باید به مردم توضیح دهد که قرار است چه اقدامی در جهت ساماندهی بازار انجام دهد.

کد خبر: ۱۴۹٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha