۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
توسعه و تکمیل زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی کازرون و کوهچنار
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس خبر داد

توسعه و تکمیل زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی کازرون و کوهچنار

شیراز- مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از توسعه و تکمیل زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی کازرون و کوهچنار خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شهرک های صنعتی فارس، سید مصطفی هاشمی در جلسه مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به سفر اخیر خود به این دو شهرستان گفت: در این سفر ضمن بررسی وضعیت زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی و نواحی شهید مصلحیان و چنارشاهیجان و بازدید از طرح های در حال انجام، تصمیماتی برای تسریع در طرحهای زیرساختی اتخاذ شد که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه زیرساخت های اولیه نظیر آب و برق، شبکه گاز و فاضلاب در منطقه ویژه اقتصادی کازرون آماده شده است، گفت: بسترهای لازم برای استقرار واحدهای تولیدی ،صنعتی فراهم شده و تاکنون پنج قرارداد نیز منعقد شده است.

وی افزود: سایر زیرساخت‌ها نیز همزمان با استقرار واحدها ایجاد می شود.

شرایط واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی کازرون به صورت نقد و اقساط است
وی در ادامه با بیان اینکه برای حمایت از سرمایه گذاران، تمامی امور صدور جواز تاسیس، جواز ساخت، پایان کار و پروانه بهره برداری به صورت رایگان انجام می شود، گفت: شرایط واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی کازرون نیز به صورت نقد و اقساط است.

هاشمی افزود: سرمایه گذاران در منطقه ویژه کازرون متقاضیان می توانند در بخش های ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی،تجاری و خدماتی به فعالیت بپردازند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کازرون در زمینی به مساحت ۷۳هکتار راه اندازی شده است، گفت: با توجه به افق توسعه آینده این منطقه ویژه اقتصادی، پیگیری طرح توسعه آن نیز در حال انجام است.

هاشمی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰میلیارد ریال برای انجام زیرساخت ها هزینه شده است، گفت: هم اکنون نیز دو طرح با مبلغ بیش از ۳۰میلیارد ریال در حال انجام است و به زودی آسفالت خیابان های اصلی انجام می شود و دو طرح دیگر نیز در برنامه امسال قرارخواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود: امیدواریم با توجه به قابلیت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتوانند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و صادرات فراهم کند.

هاشمی همچنین از تسریع در رفع نواقص و به مدار آمدن مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ناحیه صنعتی شهید مصلحیان خبر داد و افزود: پیگیری هایی برای اخذ مجوز یک حلقه چاه آب، انجام شده که با حفر این چاه بستر مناسبی برای تامین آب پایدار واحدهای مستقر در این ناحیه صنعتی فراهم می شود.

مهمترین اولویت ناحیه صنعتی کوهچنار تامین آب پایدار است
هاشمی مهمترین اولویت ناحیه صنعتی کوهچنار نیز تامین آب پایدار اعلام کرد و گفت: با توجه به از مدار خارج شدن چاه آب این ناحیه صنعتی ،برنامه ریزی برای تامین آب مورد نیاز صنعتگران فعال در این ناحیه صنعتی و پیگیری حفر چاه دیگر در دستور قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به انجام طرح شبکه داخلی گاز بر وصل گاز واحدهای فعال و مذاکره با شرکت گاز برای ایجاد ایستگاه TBSگاز جهت تامین گاز صنعتی واحدهای فعال این ناحیه صنعتی تاکید کرد.

هاشمی همچنین از انجام طرح ساخت پل بر روی رودخانه فصلی واقع در مسیر جاده ورودی ناحیه صنعتی خبردادو گفت: این طرح تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

در این جلسه فریدون عباسی دوانی نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوهچنار نیز با اشاره به اهمیت توسعه صنعتی در این شهرستان ها، بر همکاری و پیگیری به منظور رفع مشکلات و اجرای طرح های توسعه و تکمیل زیرساخت ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار صنعت در این شهرستان مورد توجه است، افزود: شهرک های صنعتی می تواند در این زمینه نقش مهمی برعهده داشته باشد و ما در این زمینه حمایت می کنیم.

نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تلاش های انجام شده برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون بر تکمیل زیرساخت ها تاکید کرد.

کد خبر: ۱۴۹٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha