۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
افزایش مهاجرت از روستاهای ایلام| زیرساخت‌ها برای حضور مردم فراهم نیست
در گفتگو با بازار مطرح شد

افزایش مهاجرت از روستاهای ایلام| زیرساخت‌ها برای حضور مردم فراهم نیست

ایلام- علی آبادی، کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به افزایش مهاجرت در روستاهای ایلام، گفت: زیرساخت‌های مناسبی برای حضور مردم در روستاهای استان فراهم نیست.

محمد علی آبادی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد:عدم اجرای طرح‌هادی در تعدادی از روستاهای استان ایلام باعث سرگردانی مردم برای ساخت خانه شده و البته ساخت و سازهای غیرمجاز نیز بسیار رواج یافته است.

وی بیان کرد: استان ایلام دارای بیش از ۵۷۰ روستا است که بیشتر روستاهای استان ایلام دارای زیرساخت‌های ابتدایی مثل جدول کشی، آسفالت و… برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه در حالی که بیشتر مردم تمایل ساخت خانه در روستاها دارند، افزود: عدم اجرای طرح هادی و اجرای ناقص طرح هادی باعث شده بسیاری از ساخت و سازها بدون حساب کتاب باشد.

علی آبادی بیان کرد: در تعدادی زیادی از روستا ساخت و سازهای غیرمجاز رواج گرفته بدون اینکه در روستاها طرح هادی اجرایی شود، همین مسئله باعث مشکلات زیادی برای مردم در روستاها شده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ایلام بیان کرد: برای ساخت خانه باید اول از همه چیز محدوده روستا و خیابان‌های روستا مشخص شود ولی هم اکنون در روستاهای استان این قضیه برعکس شده و اول ساخت و سازهای بدون حساب و کتاب در حال شکل گیری است.

وی گفت: یکی از مسائل مهم در تعدادی از روستاهای استان ایلام با آن موجه است اینکه ساخت و سازها باعث مشکل تردد برای مردم روستاها شده چراکه مسیرهای تردد هم به ساخت و ساز تبدیل شده است.

در استان ایلام به روستاها اهمیت زیادی داده نمی‌شود
علی آبادی افزود: در حالی که روستاها باید دارای زیرساخت مناسب برای مهاجرت معکوس مردم باشند ولی متاسفانه در استان ایلام به روستاها اهمیت زیادی داده نمی‌شود و همین مسئله باعث مهاجرت مردم روستاهای استان به مرکز استان و افزایش حاشیه نشینی شده است.

وی گفت: در بسیاری از روستاهای استان هنوز خانه‌های ناایمن وجود دارد که با یک رخداد نظیر سیل و زلزله از بین می‌رود، چه بسا در سال‌های اخیر در سیل و زلزله بسیاری از مناطق روستایی استان آسیب جدی دیده است.

علی آبادی تصریح کرد: روستای هدف گردشگری در استان ایلام وجود دارد ولی در بسیاری از این روستاها به دلیل عدم درست اجرای طرح هادی، زیرساخت های ناقصی برای رفت و آمد گردشگران و مسافران وجود دارد.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد وضعیت روستاهای استان ایلام با آنچه مسئولان می‌گویند زمین تا آسمان فرق دارد و مشکلات بی شماری در بحث ساخت و ساز و اجرای طرح هادی در روستاهای وجود داشته باشد.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: آنچه مشخص است روستاهای استان ایلام وضعیت مناسبی ندارند و به نظر می‌رسد توجه به روستاهای استان نیازمند مدیریت جهادی است.

کد خبر: ۱۴۹٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha