۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
اختیار حذف ارز ترجیحی به شرط ارائه کالابرگ به دولت واگذار شده است
رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

اختیار حذف ارز ترجیحی به شرط ارائه کالابرگ به دولت واگذار شده است

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه روش حذف یارانه آرد و نان، گفت:مصوبه مجلس این بود که اختیار حذف ارز ترجیحی به شرط ارائه کالابرگ و ثابت ماندن قیمت‌ها به دولت واگذار شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به دستور کار امروز مجلس مبنی بر بررسی موضوع مدیریت ارز ترجیحی و تامین کالاهای اساسی، عنوان کرد: بر اساس گزارشات مسئولان دولتی در صحن علنی مجلس، سامانه‌ای برای توزیع نان تهیه شده است تا میزان نان فروخته شده مشخص باشد تا نانوایی نتواند آرد را به صورت قاچاق به فروش برساند ولی روشی که در عمل پیاده شده به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان اینکه اما متأسفانه هنوز هیچ اثری از سامانه مد نظر دولت و اثر آن در معیشت مردم نیست، ادامه داد: دولت تا زمانی که نمی‌تواند، قیمت نهایی برای مصرف کننده را کنترل کند، نباید نسبت به حذف یارانه نان و آرد اقدام کند و در شرایط فعلی باید فوراً اقداماتی جبرانی پیش بینی کند.

وی ادامه داد: متأسفانه از سوی دیگر، هیچ اقناع سازی برای افکار عمومی در این زمینه صورت نگرفته است و این روند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی با تأکید بر اینکه مصوبه مجلس این بود که اختیار حذف ارز ترجیحی به شرط ارائه کالابرگ و ثابت ماندن قیمت‌ها به دولت واگذار شود، گفت: در حالیکه هیچ کالابرگی به مردم توزیع نشده چرا دولت نسبت به حذف یارانه آرد و نان اقدام کرد و در این زمینه عملکرد دولت زیر سئوال است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه معیشت مردم خط قرمز مجلس است، تأکید کرد: اگر قرار به حذف یارانه باشد، به هیچ عنوان نباید نقدینگی به جامعه تزریق شود بلکه باید کالابرگ توزیع تا به سفره مردم آرامش تزریق شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha