۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۲
پسر خاله ها و پسر عمه ها در صف واگذاری ها؛ واگذاری خودروسازان بدون رانت و فساد باشد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

پسر خاله ها و پسر عمه ها در صف واگذاری ها؛ واگذاری خودروسازان بدون رانت و فساد باشد

لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید در زمینه واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی از تجارب گذشته درس بگیریم.

لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به موضوع واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی گفت: ما در واگذاری‌ها تجارب موفق و ناموفق قابل توجهی داریم.

وی با اشاره به دلایل واگذاری های ناموفق تاکید کرد: متاسفانه ما در واگذاری‌ها کمتر به اهلیت افراد فکر کردیم و گاهی اوقات بی‌توجهی کردیم و این امور را به پسر خاله ها، پسر عمه ها ، دوست و فامیل واگذار کرده‌ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی واگذاری خارج از قاعده تخصصی صورت می‌گیرد دیگر ما شاهد شکست آن واگذاری خواهیم بود.

سیاهکلی بیان داشت: باید در زمینه واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی از تجارب گذشته درس بگیریم چراکه واگذاری به بخش خصوصی باید واقعی باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: واگذاری واقعی امور به بخش خصوصی بدین معناست که رانت و فساد نباید در این بخش شکل بگیرد و باید اهلیت و توانمندی فردی که قرار است امور به آن واگذار شود، به درستی مورد سنجش قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بخش خصوصی همیشه بهتر از بخش دولتی عمل کرده است، اظهارداشت: اصولاً در حوزه های اقتصادی بخش های دولتی آن کارآمدی لازم را ندارند چرا که مدیر در این بخش حقوق بگیر است و اما در بخش خصوصی، مدیران در تولید، درآمد و سود مشارکت دارند و افراد در قالب این بخش رصد و ارزیابی می‌شوند بنابراین انگیزه لازم برای ارتقا در این بخش بیشتر است.

این نماینده مجلس ادامه داد: خودروسازی ما نباید به هیچ وجه دولتی باشد اساسا کل خودروسازی باید به بخش خصوصی واگذار شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha