۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
با هرگونه تخلف و قاچاق مبارزه خواهیم کرد
رئیس اتحادیه عطار و سقط فروش و عمده فروشان کالای دخانی

با هرگونه تخلف و قاچاق مبارزه خواهیم کرد

رئیس اتحادیه عطار و عمده فروشان کالای دخانی، مواد شوینده و پاک کننده تهران گفت: عده کثیری فعال با وجدان و متعهد در این صنف داریم که تعدادی متخلف بدون پروانه می خواهند به نام شان صدمه وارد کنند.

به گزارش بازار، مرتضی جعفری، رئیس اتحادیه عطار و سقط فروش و عمده فروشان کالای دخانی، مواد شوینده و پاک کننده تهران گفت: با گزارشاتی که از سوی مسئولان اداره اماکن تهران و دیگر سازمان ها داشته ایم متاسفانه در برخی از واحدهای صنفی بدون پروانه کسب رسته دخانیات کالای قاچاق کشف و ضبط شده است و در رسته عطاری، ساخت و فروش محصولات گیاهی در زمره داروهای با کیفیت که گاها به نام داروی چاقی، لاغری و یا قرص های متادون عرضه می گردد.

وی تاکید کرد: این گزارشات هر چند از واحدهای بدون پروانه است؛ اما اتحادیه عطار باید پی گیر باشد؛ بنابراین در تلاشیم تا دیگر شاهد چنین تخلفاتی در این اتحادیه نباشیم. عده بی شمار و کثیری فعال با وجدان و متعهد در این صنف داریم که تعدادی متخلف بدون پروانه می خواهند به نام شان صدمه وارد کنند و این اجازه را نخواهیم داد.

رئیس اتحادیه عطار و سقط فروش و عمده فروشان کالای دخانی، مواد شوینده و پاک کننده تهران در خصوص اهداف و برنامه های آینده اتحادیه بیان داشت: اتحادیه دارای ۳۵۰۰ عضو با پروانه کسب و قریب به ۵۰۰۰ عضو بدون پروانه کسب می باشد. در اولین جلسه هیات مدیره اتحادیه تصمیم بر آن شد تا تمامی واحدهای صنفی یک دور کامل بازرسی شوند. برای افراد با پروانه از بابت رعایت تمام قوانین صنفی و برای تمام واحدهای بدون پروانه، هدایت و راهنمایی به سمت اخذ پروانه کسب.

جعفری در ادامه تاکید کرد: از سال ۱۳۹۶ ورود هر گونه دخانیات به کشور ممنوع اعلام شد. در ادامه تمامی شرکت های خارجی بین المللی در کشور مستقر و داخل کشور به تولید کالاهای وارداتی اقدام کردند.

وی ادامه داد: این حرکت از سویی باعث اشتغال‌زایی و از سوی دیگر عدم نیاز به واردات را در پی داشت؛ اما ارزش افزوده بالایی که به کالاهای دخانیات از سوی سازمان امور مالیاتی تخصیص یافته، قیمت این کالا را بسیار افزایش داده؛ بنابراین سودجویان اقدام به واردات از مبانی غیراصولی کرده و در بازار خلل ایجاد می کنند.

جعفری بیان داشت: در حال حاضر برخی از رسته های این اتحادیه شامل معافیت مالیاتی هستند، برخی شامل ۹ درصد ارزش افزوده می شوند و قریب به ۴۰ درصد از این اعضا را که رسته دخانیات تشکیل می دهد مالیات ارزش افزوده بیش از ۴۵ درصد پرداخت می کنند. باید توازنی وجود داشته باشد تا مانع قاچاق شویم؛ بنابراین اتحادیه در تلاش خواهد بود این توازن را با مسئولان سازمان امور مالیاتی برقرار کند.

وی از دیگر اقدامات و اهداف مورد نظر هیئت مدیره جدید را تشکیل کمیسیون های کارآمد در اتحادیه خوانده و تصریح کرد: در حال حاضر تنها کمیسیون بازرسی فعالیت دارد؛ اما در نظر داریم کمیسیون آموزش و حل اختلاف را نیز تشکیل و مشکلات را توسط این کمیسیون ها اداره نماییم.

جعفری تصریح کرد: کمیسیون آموزش می تواند در آموزش اعضاء در خصوص آگاهی از قوانین نظام صنفی، بیمه و مالیات کمک فراوان کند. امروزه عصر آموزش و علم است. بسیاری از اعضاء هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص بیمه و مالیات خود ندارند و بموقع نمی توانند از پس مشکلات شان برآیند.

رئیس اتحادیه عطار و سقط فروش و عمده فروشان کالای دخانی، مواد شوینده و پاک کننده تهران در پایان بیان داشت: از سوی دیگر به روز رسانی تمامی سیستم های اداری اتحادیه از ملزومات است؛ همچنین در نظر داریم به جهت استهلاک ساختمان اتحادیه، ساختمان جدید دیگری را تهیه و پرسنل و تجهیزات را در آن مستقر کنیم.

کد خبر: ۱۴۹٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha