۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه برج خشک واحد ۲ نیروگاه برق همدان
معاون توسعه طرح های شرکت برق حرارتی اعلام کرد:

پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه برج خشک واحد ۲ نیروگاه برق همدان

همدان - معاون توسعه طرح های شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی بااشاره به پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه برج خشک واحد ۲ نیروگاه برق همدان گفت: این پروژه بهار سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ حمیدرضا عظیمی ظهر یکشنبه در جریان بازدید از روند ساخت برج خشک واحد دو نیروگاه شهید مفتح اظهار داشت: این پروژه در حال حاضر بیش از ۵۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی و شرایط اقلیمی منطقه عنوان کرد: برج خشک واحد شماره دو نیروگاه همدان، علاوه بر صرفه جویی ۸۵درصدی مصرف آب، کمک شایانی به حفاظت از محیط زیست، حفظ منابع آبی استان و پایداری این واحد ۲۵۰ مگاواتی خواهد داشت.

عظیمی عنوان کرد: همانگونه که صنعت برق کشور در تولید انرژی الکتریکی رسالت خاصی برعهده دارد در کاهش مصرف آب هم وظیفه دارد و تا کنون اقدامات مؤثری در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تعمیرات واحدهای نیروگاه شهید مفتح طبق برنامه زمانبندی شده به پایان رسیده است و این نیروگاه با ظرفیت کامل یک هزار مگاوات آماده تولید انرژی است، افزود: امیدواریم با تأمین منابع مالی و تحقق برنامه ها، برج خشک واحد شماره دو این مجموعه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: نیروگاه حرارتی شهید مفتح دارای چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی جمعا به ظرفیت هزار مگاوات است که برج خشک واحد یک این نیروگاه در سال ۹۴ به بهره‌برداری رسیده و برج خشک واحد دو آن نیز در حال احداث است.

کد خبر: ۱۴۹٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha