۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
برنامه وزرا برای کنترل گرانی ها اثربخش نیست
نماینده مردم سراوان در مجلس:

برنامه وزرا برای کنترل گرانی ها اثربخش نیست

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس با بیان اینکه برنامه وزرا در شرایط فعلی برای کنترل گرانی ها اثربخش نیست، گفت: برنامه های وزرا باید سال گذشته و قبل از گرانی ها اجرا می شد.

به گزارش بازار، ملک فاضلی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در رابطه با توضیحات گزارش وزرای امور اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی در رابطه با گرانی نان و کالاهای اساسی، گفت: آنچه را که امروز از زبان وزرای اقتصاد و کشاورزی شنیدیم توضیح واضحات بوده و این گویای عدم حضور دولت در جامعه است. وقتی دولت از جامعه بی خبر باشد احساس توانمندی می کند، زمانی که حداقل ها در جامعه وجود نداشته باشد و توان خرید مردم به صفر باشد چگونه می توان ساز وکاری برای افزایش توان جامعه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه ما به آنچه که می گوییم ایمان نداریم و این گویای بی برنامگی وزرا بوده که نمی دانند در کجا قرار داشته و نمایندگان چه می گویند. متاسفانه ناتوانی دولت در حدی است که نمی توان از توانایی های آن صحبت کرد، در استان سیستان و بلوچستان که محرومیت به اوج رسیده در طول ماه رمضان نان و روغن بسیار کمیاب بوده و آب ها خشکیده است.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس در رابطه با توضیحات گزارش وزرای امور اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی در رابطه با گرانی نان و کالاهای اساسی اضافه کرد: مردم یک منطقه شهری در طول ماه برای هر خانواده ۵ نفره تنها ۱۵۰۰ لیتر آب آن هم برای تمامی مصارف دریافت می کنند، اگر آب و نان نیست پس توانمندی دولت تنها یک بازی است، اگر می خواهیم گرانی ها را ارزیابی کنیم باید ببینیم درآمد جامعه متناسب با گرانی ها افزایش پیدا کرده است یا خیر، وقتی این اتفاق رخ نداده طبیعتا برنامه های وزرا برای مردم محسوس و موثر نخواهد بود.

فاضلی تاکید کرد: پرداخت یارانه باعث شده مردم ناتوان تر شوند، برنامه های طرح شده برای پیشگیری از بیماری است اما هم اکنون عارضه ایجاد شده و باید برای آن تدبیر صورت بگیرد. برنامه های فعلی برای درمان عارضه موثر نیست. دولت جامعه را به حال خود رها کرده و به این فکر نمی کند که آیا مردم نان دارند یا خیر. بحث های فعلی باید یک سال گذشته برای پیشگیری از افزایش قیمت ها مطرح می شد نه اینکه هم اکنون که گرانی ها در جامعه ایجاد شده است.

کد خبر: ۱۴۹٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha