۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
افزایش قیمت عامل کمبود روغن در گلستان |مردم پیش از نیاز خرید نکنند
معاون جهاد کشاورزی گلستان خبرداد؛

افزایش قیمت عامل کمبود روغن در گلستان |مردم پیش از نیاز خرید نکنند

گرگان- حسن پور، معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان شایعات گرانی را عامل کمبود روغن در بازار دانست و گفت: باید برای مردم فرهنگ سازی شود که به محض شایعه افزایش قیمت به سمت خرید بیش از مصرف نروند.

سعید حسن پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مشکل اصلی مردم حس بی اعتمادی است، اظهار کرد: اغلب اوقات مردم به محض افزایش قیمت و کمبود کالایی به خرید آن محصول، هجوم می‌برند.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان از حل مشکل کمبود روغن ظرف یک هفته آینده خبر داد و گفت: قرار شده دولت روغن خام مورد نیاز کارخانجات را ارائه دهد تا این واحدهای تولیدی به فعالیت خودشان ادامه دهند.

حسن پور سهمیه روغن استان در فروردین ماه را یک هزار و ۸۴۴ تن اعلام کرد و افزود: بر همین اساس درخواست کردیم تا سهم تزریق روغن استان در ماه جاری بیشتر شود.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان از فعالیت دو واحد تولیدی روغن در گنبدکاووس و کردکوی خبر داد و گفت: با وجود این دو خط تولید مشکلی برای عرضه مستمر روغن در بازار وجود ندارد.

وی با بیان این نکته که در حال حاضر روغن در بازار موجود است، افزود: در فضای مجازی هم ما در شبکه‌های خرید اینترنتی پیش بینی عرضه این کالا به قیمت مصوب را برای رفاه حال شهروندان کرده‌ایم.

وی ضمن تاکید بر این نکته که باید در این حوزه فرهنگ سازی شود تا مردم به شایعات توجه نکنند، افزود: باید این فرهنگ در میان مردم جا بیافتد که به محض شایعه افزایش قیمت یا کاهش عرضه به سمت خرید بیش از نیاز مصرفی خود نروند چراکه این اقدام منجر به کمبود در بازار می‌شود.

او همکاری مردم برای خرید به میزان نیاز را بسیار موثر در کنترل بازار دانست و اضافه کرد: در این صورت بازار به بهترین نحو مدیریت خواهد شد.

حسن پور در خاتمه به افزایش قیمت ماکارونی با توجه به حذف یارانه از آرد صنف و صنعت اشاره کرد و گفت: این افزایش قیمت باعث خرید مردم آن هم بیش از نیاز مصرف شد اما با تدابیر لازم پیش بینی می‌شود که کمبودی در این زمینه وجود نداشته باشد.

کد خبر: ۱۴۹٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha