۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
 دولت حمایت جدی و عملی از صنعت داشته باشد| کمبود برق مانع اصلی در توسعه خطوط تولیدی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

دولت حمایت جدی و عملی از صنعت داشته باشد| کمبود برق مانع اصلی در توسعه خطوط تولیدی

تبریز- مصیبی، فعال صنعت پارکت و دکوراسیون حرفه‌ای با اشاره به اینکه دولت باید حمایت جدی و عملی از صنعت داشته باشد، گفت: خواسته‌هایمان از دولت هر روز محدودتر می‌شود.

جواد مصیبی مدیرعامل گروه مصیبی که فعال در حوزه دکوراسیون ساختمان، پارکت و صنایع وابسته است در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در این شرایط اقتصادی و نرخ دلار شاهد هستیم که بسیاری از کارخانجات صادرات محور شده اند.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل تأثیر فراوانی در بهبود وضعیت اقتصادی جامعه دارد، افزود: هر وقت از تولید داخل حمایت کرده ایم نتیجه گرفته ایم. متأسفانه دولت حمایت جدی و عملی از صنعت انجام نمی‌دهد و امیدواریم در سال جدید شاهد حمایت عملی دولت از صنعت باشیم. تاکنون حمایت‌ها کافی نبوده است.

چالش کمبود نیروی انسانی
مدیرعامل پارکت امیران که بزرگترین تولید کننده پارکت لمینت در کشور است، در ادامه گفت: در این شرکت بالغ بر ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲۰۰۰ نفر غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

مصیبی سپس گفت: با تولید پارکت‌های باکیفیت بالا جلوی واردات را گرفتیم و از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری کرده ایم. با این نرخ بهره امکان رقابت نیز وجود ندارد. نبود نیروی انسانی ماهر و غیرماهر نیز دیگر چالش ما در این صنعت است که برای حل این مشکل به دنبال راه اندازی دانشگاه علمی کاربری مختص خودمان هستیم.

راه اندازی زراعت چوب در مکانی به مساحت ۵۰۰ هکتار
وی سپس با تاکید بر اینکه نیازی به مواد اولیه خارجی نداریم و در تولید به خودکفایی رسیده ایم، افزود: در زمینه چوب که ماده اصلی صنعت ما است نیز به دنبال راه اندازی زراعت چوب در مکانی به مساحت ۵۰۰ هکتار هستیم.

بانک‌ها حتی وام با نرخ بالا نیز پرداخت نمی‌کنند
مصیبی از کمبود سرمایه در گردش نیز انتقاد کرد و گفت: نوسازی ماشین آلات نیز دیگر خواسته ما است که امیدواریم دولت تسهیلاتی در این خصوص در اختیار ما قرار دهد. حتی وام کم بهره هم نمی‌خواهیم و بانک‌ها وام ۱۸ درصدی و نرخ بالا ارائه دهند که متأسفانه پرداخت نمی‌کنند.

پارکت خارجی در بازار نداریم و واردات آن ممنوع است. با اینکه هزینه‌های تولید افزایش محسوسی در سال جدید داشته ولی ما اجناس خود را افزایش قیمت نداده ایم و تلاش کرده ایم برای سلیقه‌ها و بودجه‌های مختلف محصول تولید کنیم

مدیرعامل گروه مصیبی ابراز داشت: مشکل کمبود برق نیز دیگر چالش ما است، برای راه اندازی خط تولید جدید در شرکت نیاز به برق داریم و حتی ماشین آلات نیز مجهز کردیم ولی برق نداریم.

وی از صادرات محصولات پارکت امیران به کشورهای ترکیه، ارمنستان، ترکمنستان، قزاقزستان، گرجستان و آذربایجان نیز خبر داد.

پارکت خارجی در بازار نداریم
مصیبی همچنین ادامه داد: پارکت خارجی در بازار نداریم و واردات آن ممنوع است. با اینکه هزینه‌های تولید افزایش محسوسی در سال جدید داشته ولی ما اجناس خود را افزایش قیمت نداده ایم و تلاش کرده ایم برای سلیقه‌ها و بودجه‌های مختلف محصول تولید کنیم. پارکت امیران مکمل زیبایی‌ها بوده و تلاش می‌کنیم به این شعار خود جامه عمل بپوشانیم.

وی سپس در خصوص تلاش این شرکت برای تحقق شعار سال نیز گفت: تلاش می‌کنیم حلقه مفقوده ای که بین دانشگاه و صنعت وجود دارد را از بین ببریم، در این راستا با تلاش محققان و کارشناسان گروه مصیبی دستگاه تیزکردن تیغه‌های پارکت با مشارکت شرکت چینی برای اولین بار در کشور توسط ما ایجاد شده است.

گروه صنعتی مصیبی متشکل از چهار شرکت امیران تجارت سهند (تولیدکننده پارکت لمینت)، امیران ملامینه (تولیدکننده انواع درب ضدسرقت)، امیران سلولز (خدمات آغشته سازی کاغذهای دکوراتیو) و امیران کارتن (تولید انواع کارتن) از سال ۹۰ تأسیس یافته و ابتدا به بحث واردات و فروش پارکت مشغول بوده اما از سال ۹۴ به صورت رسمی خط تولید داخلی پارکت را با برند امیران راه اندازی کرده و عمدتاً به تولید پارکت مشغول است.

کد خبر: ۱۴۹٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha