۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
۴۰ هزار کیلومتر از راه های روستایی کشور نیازمند آسفالت و بهسازی است
معاون سازمان راهداری کشور:

۴۰ هزار کیلومتر از راه های روستایی کشور نیازمند آسفالت و بهسازی است

همدان - معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۴۰ هزار کیلومتر از ۱۱۳ هزار راه روستایی در کشور نیاز به روکش آسفالت دارد.

به گزارش بازار؛ خداداد مقبلی در بازدید از راه‌های روستایی ملایر با بیان اینکه لازمه هر اقدامی در کشور فراهم شدن زیرساخت‌ها برای توسعه فعالیت‌ها است، عنوان کرد: طبق برآوردی که اواخر سال گذشته برای نگهداری راه‌های کشور انجام شد سالانه به ۶۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم تا به آن انتظاری که از شبکه راه برای توسعه کشور است؛ برسیم.

وی افزود: سال گذشته اعتبار از منابع عمومی و داخلی هفت تا هشت هزار میلیارد بود و امسال بر اساس مبنا و تغییرات عوارض جاده‌ای انتظار داریم این مبلغ به ۹ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزود: با توجه به افزایش دستمزدها حداقل بین سه هزار میلیارد تومان را باید هزینه دستمزدها کرده و هفت هزار میلیارد تومان برای راه‌ها هزینه شود.

مقبلی با اشاره به اینکه این هزینه با آن چیزی که برای توسعه راه‌ها نیاز است همخوانی ندارد، گفت: با هفت هزار میلیارد تومان نمی‌توان کار ۶۰ هزار میلیارد تومان را انجام داد و باید اعتبارات افزایش یابد تا انتظارات را برآورده کنیم.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار کیلومتر از ۱۱۳ هزار راه روستایی ما نیاز به روکش آسفالت دارد و هزینه‌ها بالاست؛ افزود: در حالی بسیاری از روستاها توسعه پیدا کرده که هنوز راه همان راه قدیمی است و جوابگوی تردد امروز نیست.

وی به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل نیز اشاره کرد و افزود: ۱۱ هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین داریم که اگر برای نوسازی چهار هزار دستگاه ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کد خبر: ۱۴۹٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha