۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۰
ضرورت تسهیل فعالیت بخش خصوصی در حوزه دریایی برای پشتیبانی از جام جهانی قطر
نماینده بوشهر در مجلس عنوان کرد

ضرورت تسهیل فعالیت بخش خصوصی در حوزه دریایی برای پشتیبانی از جام جهانی قطر

نماینده مردم بوشهر در مجلس گفت: تسهیل فعالیت بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری به منظور پشتیبانی از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر ضرورت دارد.

به گزارش بازار، عبدالکریم جمیری درباره همکاری‌های مشترک جهت پشتیبانی ایران از جام جهانی فوتبال در قطر و امضا سند اجرایی سازی توافقنامه همکاری بندری ‌و دریایی ایران و قطر، اظهارداشت: باید مقوله حمل کالا و جابجایی مسافر را در زمینه پشتیبانی از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر از یکدیگر تفکیک کرد، در بخش کالا با فعالیت صرفا تجاری روبرو هستیم و در مورد جابجایی مسافر باید همکاری‌ها و پشتیبانی‌های لازم صورت گیرد و با ارائه سوخت یارانه‌ای، فعالیت بخش خصوصی از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای فعالیت هرچه بهتر و بیشتر با کشور قطر در راستای پشتیبانی از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر باید همکاری و همیاری لازم را در دستورکار قرار دهند و از فرصت اقتصادی پیش‌رو به بهترین شکل استفاده کند تا بتوانیم زمینه‌ فعالیت را به گونه‌ای فراهم کنیم تا بخش خصوصی از مزیت‌های برگزاری جام جهانی در کشور همسایه بهره‌مند شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران از مزیت‌ فوق‌العاده‌ای در حوزه دریایی و بندری برخوردار است، بیان کرد: با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم اقدامات موثری در راستای حمل کالا و جابجایی مسافر به قطر داشته باشیم چرا که جام‌جهانی فوتبال با استقبال گسترده علاقمندان روبرو خواهد بود و قطری‌ها در حوزه کالا نیازمندی‌های مختلفی خواهند داشت و در بخش مسافری نیز افراد بسیاری هستند که چه در داخل کشور و چه از سایر کشورها از مسیر ایران قصد دارند خود را به قطر برسانند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، جمیری افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه پشتیبانی هرچه بهتر از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر وظیفه سنگینی بر عهده دارد و سایر دستگاه‌ها نیز باید به بهترین شکل این سازمان را به منظور فعالیت بخش خصوصی همراهی کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تسهیل فعالیت بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری به منظور پشتیبانی از جام جهانی قطر، عنوان کرد: باید امنیت و ایمنی لازم به منظور تردد کالا و مسافر به بهترین شکل ممکن ایجاد شود و چالش‌های فعالیت بخش خصوصی با آسیب‌شناسی مناسب رفع شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha