۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
ایلام از قطب های اصلی تولید گل نرگس در کشور است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:

ایلام از قطب های اصلی تولید گل نرگس در کشور است

ایلام - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: ایلام از قطب های اصلی تولید گل نرگس در کشور است.

سید محمد تراب میری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: رویش گل نرگس در مناطق مختلف استان ایلام هم گردشگری را در این استان رونق داده و هم موجب اشتغال و کسب درآمد برای این مردم استان شده است.

وی تصریح کرد: نظر به شرایط آب و هوایی مناسب و مستعد استان و نتیجه گرفتن از کاشت و احداث مزارع گل نرگس قطعا توسعه و کاشت این محصول در دستور کار این مدیریت بوده و طی سال‌های اخیر مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته است.

وی افزود: در اول بهمن ماه سال جاری جشنواره گل نرگس با حضور مقامات کشوری و استانی و بهره برداران و تولید کنندگان استانی گل نرگس در شهرستان دره شهر برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره های کل، میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری شهرستان دره شهر اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در استان ایلام بیش از ۴۷۰ هکتار به کشت گل نرگس اختصاص داده شده که پیش بینی می شود بیش از ۲۷ میلیون شاخه گل نرگس تولید شود.

وی گفت: ضمنا شهرستانهای دهلران ، آبدانان و دره شهر جزو تولیدکنندگان مهم استانی هستند.

میری عنوان کرد: با توجه به صرفه اقتصادی مطلوب و اشتغتالزایی که کاشت گل نرگس در ایلام دارد با استقبال زیاد کشاروزان مواجه شده و نیازمند توجه و حمایت بیشتر است.

کد خبر: ۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha