۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
احتمال تعیین تکلیف دو صندوق ای تی اف در جلسه شورای عالی بورس
«بازار» خبر می دهد

احتمال تعیین تکلیف دو صندوق ای تی اف در جلسه شورای عالی بورس

گفته ها حکایت از این دارد که سه شنبه هفته جاری شورای عالی بورس جلسه ای برگزار می کند و وضعیت دو صندوق پالایشی و دارا یکم را تعیین تکلیف می کند.

بازار؛ گروه بورس: افزایش قیمت نفت در بازار جهانی باعث شد تا نمادهای پالایشی در بورس ایران رشد خوبی داشته باشند، اما این مساله باعث نشده تا زیان نماد پالایش یکم جبران شود و هم اکنون ۲۰ درصد زیان دارد آن هم در شرایطی که دولت در زمان عرضه این نماد مدعی شده بود که با حدود ۳۰ درصد تخفیف آن را به مردم عرضه کرده است. بعد از افت شدید این نماد بسیاری از فعالان بازار سرمایه از عملکرد دولت درباره عرضه دو صندوق پالایش یکم و دارا یکم انتقاد کردند. حالا گفته ها حکایت از این دارد که سه شنبه هفته جاری شورای عالی بورس جلسه ای برگزار می کند و وضعیت دو صندوق پالایشی و دارا یکم را تعیین تکلیف می کند.

یک کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه نماد پالایش یکم در چند وقت اخیر نتوانسته به اندازه هر یک از نمادهای پالایشگاهی رشد کند، گفت: این صندوق متشکل از چند نماد پالایشی است، به همین دلیل نمی تواند مانند یک نماد پالایشی پر بازده رشد داشته باشد و از طرف دیگر همزمان با رشد نمادهای پالایشگاهی رشد نکرده است.

عرفان هودی با بیان اینکه صندوق پالایش یکم در زمان عرضه گرانتر از ارزش واقعی آن به مردم داده شده است، افزود: در شرایط کنونی این نماد کمتر از ارزش ذاتی آن در حال معامله است و در آینده می تواند به آن ارزش ذاتی برسد اما در مقطع کنونی کارایی لازم را ندارد و دولت با تغییر وضعیت این صندوق باید آن را سمت عملکرد بهتر سوق دهد.

او با تاکید بر اینکه دولت می تواند سهام چند نماد بزرگ دیگر را به پالایش یکم اضافه کند، تصریح کرد: به طور قطع اضافه شدن سهام از نمادهای بزرگ فلزی و پتروشیمی می تواند کمک کند تا این نماد ارزندگی بیشتری پیدا کند و سهامداران خرد آن که به تشویق دولت این نماد را خریدند از زیان خارج شوند.

کد خبر: ۱۴۸٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha