۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
غلظت گرد و غبار در مهران ۱۷ برابر حد مجاز است
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان ایلام:

غلظت گرد و غبار در مهران ۱۷ برابر حد مجاز است

ایلام- مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان ایلام گفت: توده جدید گرد و غبار هوای استان را در وضعیت ناسالم قرار داده و غلظت گرد و غبار در مهران هم اکنون ۱۷ برابر حد مجاز است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، مجید بیگلریان اظهار داشت: غلظت آلودگی هوا در شهرستان مهران ۲ هزار و ۶۸۷ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شده است.

وی افزود: هم اکنون میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان ایوان ۶۱۵ میکروگرم بر متر مکعب و چهار برابر حد مجاز با وضعیت پایدار و چوار با ۵۴۵ میکروگرم بر متر مکعب و سه برابر حد مجاز با روند کاهشی است.

بیگلریان یادآور شد: شهرستان چرداول با ۴۵۰ میکرو گرم بر متر مکعب و ایلام با ۴۸۴ میکرو گرم بر مترمکعب و ۲ برابر حدمجاز رسیده است.

به گفته وی وضعیت غلظت گرد و غبار در دهلران و دره شهر هنوز سالم است ولی در دهلران با ۱۶۱ میکروگرم بر متر مکعب روند افزایشی است.

وی اضافه کرد: این توده از سمت کانون‌های عراق و سوریه به علت وجود باد شدید در منطقه به سمت استان ایلام آمده است.

گرد و غبار تا ۳ روز آینده در ایلام وجود دارد
بنا بر پیش بینی هواشناسی اثرات این توده گرد و غبار به صورت رقیق و متناوب تا روز شنبه بر روی آسمان استان ایلام وجود دارد.

کارشناس هواشناسی ایلام با اشاره به نفوذ گرد و غبار به استان از امروز، گفت: گرد و غبار تا سه روز آینده در ایلام وجود دارد.

احسان احمدی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توده گرد و غبار از اواخر وقت دیشب وارد آسمان استان شده که این شرایط به شکل متناوب تا روز شنبه در سطح استان ادامه دارد.

وی افزود: بنابراین در طی سه روز آینده وزش باد و گرد و غبار پدیده های غالب در سطح استان است.

کارشناس هواشناسی ایلام تصریح کرد: همچنین ناپایداری های ضعیفی را در طی این مدت در سطح استان داریم که انتظار داریم تا قبل از ظهر امروز در برخی نواحی استان به ویژه نواحی جنوبی استان شاهد رگبارهای پراکنده به همراه رعد و برق باشیم.

احمدی نژاد ادامه داد: روز جمعه نیز طی ساعاتی در نواحی جنوب انتظار رگبارهای را داریم اما در کل انتظار بارش های چشمگیری را نخواهیم داشت.

کد خبر: ۱۴۸٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha