۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
مشمولان بیمه بیکاری سیستان و بلوچستان به تامین اجتماعی معرفی شدند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

مشمولان بیمه بیکاری سیستان و بلوچستان به تامین اجتماعی معرفی شدند

زاهدان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از ارسال نخستین لیست مشمولان بیمه بیکاری ایام کرونایی در این استان به سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده اظهار داشت: بیمه بیکاری متعلق به کسانی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا کار خود را به صورت موقت از دست داده‌اند.

وی گفت: تاکنون حدود ۹ هزار نفر از سیستان و بلوچستان در سامانه بیمه بیکاری نام‌نویسی کردند که پنج هزار و ۸۰۰ نفر مشمول این بیمه می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از این تعداد و پس از بررسی‌های انجام شده اولین گروه از مشمولان دریافت مقرری بیمه بیکاری به تعداد یک هزار و ۹۴۲ نفر برای تکمیل فرآیند انجام کار و پرداخت به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

وی بیان داشت: ده رسته از فعالیت‌ها در بخش‌های اقتصادی، صنوف تولیدی و خدماتی که بیشترین آسیب را در بحث شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌اند مشمول بیمه بیکاری هستند.

جهاندیده افزود: لیست اسامی بقیه مشمولان پس از بررسی‌های لازم به سازمان تامین اجتماعی ارسال خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به فرآیند پیش‌بینی شده برای ثبت نام و اطلاع رسانی از طریق سامانه بیمه بیکاری و پیامک، متقاضیان از مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان خودداری کنند.

کد خبر: ۱۴٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha