۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
بانک ها در پرداخت تسهیلات منابع و مصارف را نادیده بگیرند
نائب رئیس مجلس در گفتگو با بازار:

بانک ها در پرداخت تسهیلات منابع و مصارف را نادیده بگیرند

اردبیل- نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات به ویژه در استان های کمتر توسعه یافته منابع و مصارف را نادیده بگیرند.

علی نیکزاد در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این جفا در حق استان هایی نظیر اردبیل است که به دلیل عدم سرمایه گذاری صنعتی دولتی در سال های گذشته از واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی بی بهره بوده و امروز باید گرفتار سیستم معیوب بانکی در پرداخت تسهیلات برمبنای منابع و مصارف باشد.

استاندار اردبیل در صورت کارشکنی بانک ها در پرداخت تسهیلات در آنها را تخته کند
وی خاطرنشان کرد: استانی را سراغ داریم که با یک کارخانه معدنی سالانه ۲۵ هزار میلیارد تومان سود و ارزآوری نصیب خود می کند اما در نقطه مقابل استان اردبیل با محروم شدن از ارز ۷ تومانی در دهه ۶۰ و ۷۰ نتوانسته است صنایع مادر و دولتی بهره مند شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار ما این است که استاندار اردبیل در صورت کارشکنی بانک ها در پرداخت تسهیلات در آنها را تخته کند چرا که امروز صنوف از عدم همراهی بانک ها در ایجاد اشتغال و پرداخت نشدن تسهیلات گله مند هستند.

نیکزاد از اصلاح قانون صنفی کشور در مجلس خبر داد و بیان کرد: با پیشنهاد روسای اتحادیه ها قرار شد مانع اصلی در عضویت افراد باتجربه با دو دوره متوالی و یا چهار دوره متناوب عضویت در اتحادیه ها مجددا امکان عضویت داشته باشند و موانع ایجاد شده برای افراد حقیقی و حقوقی در این زمینه رفع شود.

وی گفت: اصناف انتظار دارند که دولت سیزدهم همراهی بیشتری را با آنها انجام داده و اگر دست آنها را نمی گیرد پای آنها را نیز سست نکند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر سابق میراث فرهنگی در سفر به استان اردبیل قول داده بود که ۱۶ میلیارد تومان برای بازسازی بازار تاریخی اردبیل اختصاص دهد که متاسفانه ریالی از این منابع پرداخت نشد.

نیکزاد ضرورت جابجایی صنوف مزاحم را از داخل شهر به خارج از شهر اردبیل یادآور شد و بیان کرد: سیستم مالیاتی به هیچ وجه از کارتخوان ها کسری مالیات انجام نمی دهد و ضرایب مالیاتی نیز قرار است به نفع بازاریان و صنوف اصلاح شود.

دولت با تدبیر قیمت نان را کنترل کند
نائب رئیس مجلس با اشاره به افزایش قیمت آرد صنعتی و صنوف فعال در این حوزه اظهار کرد: این افزایش قیمت در بازار ماکارونی و نان های حجیم تنشی را ایجاد کرده که امیدواریم اصلاح قیمت ها در این حوزه با تدبیر بیشتری انجام شده تا گرانی و ورم بیش از حد را در بازار شاهد نباشیم.

نیکزاد با بیان اینکه دولت ۶ میلیون عائله دارد و از کل بودجه یک هزار و ۳۹۴ میلیارد تومانی کشور یک هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق و مزایای شاغلان و بازنشستگان می شود، خاطرنشان کرد: کمتر از ۱۰ درصد منابع کشور در بخش عمرانی هزینه می شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد منابع کشور به صورت ملی توزیع می شود، گفت: به رغم رایزنی های متعدد با وزرا، معاونین و روسای سازمان ها در تخصیص اعتبارات بیشتر به استان اردبیل متاسفانه برخی از مدیران پیگیری لازم را انجام نمی دهند و جذب این منابع در هاله ای ابهام است که به هیچ وجه این شرایط مطلوب توسعه استان نیست.

کد خبر: ۱۴۸٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha