۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱
سدهای تهران توان تامین آب کشاورزی را ندارد

سدهای تهران توان تامین آب کشاورزی را ندارد

مدیرکل دفتر تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با توجه به کاهش ۲۶۹ میلیون مترمکعبی ذخایر سدهای تهران امکان تامین آب کشاورزی برای پایین دست سدها وجود ندارد.

به گزارش بازار، محمد شهریاری با اشاره به اینکه موجودی ذخایر سدهای پنج گانه تهران هم اکنون ۵۰۵ میلیون مترمکعب است افزود: در روز مشابه سال گذشته میزان ذخایر ۷۷۴ میلیون مترمکعب بود که این رقم نشان از کاهش ۲۶۹ میلیون مترمکعبی ذخایر در سدهای پنج گانه تهران است.

وی گفت: در حوضه آبریز سدهای تهران در فروردین ماه سال جاری فقط ۱۰ میلی متر بارش ثبت شده است که این رقم در مقایسه با عدد ۴۳.۵ میلی متر متوسط بلند مدت بارش‌های استان تهران حدود ۷۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به بودجه برفی که از زمستان سال گذشته ایجاد شده است گفت: اگر بارش بهاری وجود نداشته باشد، برف‌های موجود تبدیل به روان آب نخواهد شد و مخازن سدهای تهران تغذیه نمی‌شوند.

شهریاری ادامه دا د: بخش عمده‌ای از ذخایر سدهای تهران صرف آب شرب میشود بنابراین با توجه به شرایط موجود امکان تامین آب برای بخش کشاورزی وجود ندارد.

وی افزود: ما با اعمال سیاست‌های انقباضی می‌توانیم آب شرب ماه‌های آینده و تابستان را تامین کنیم و البته سهم کوچکی هم به درختان پایین دست سدها خواهیم داد.

کد خبر: ۱۴۸٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha