۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
فاز اول شرکت ذوب آهن شاهرود افتتاح شد
با حضور مسئولان؛

فاز اول شرکت ذوب آهن شاهرود افتتاح شد

شاهرود- فاز اول کارخانه فولاد شاهرود با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید همچنین در این مراسم کلنگ فاز دوم کارخانه نیز بر زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مراسم افتتاح فاز اول کارخانه ذوب آهن شاهرود با حضور استاندار سمنان، نماینده شاهرود و میامی در مجلس، فرماندار و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی همزمان با ظهر چهارشنبه برگزار شد در حاشیه این مراسم همچنین کلنگ فاز دوم کارخانه نیز بر زمین زده شد.

این کارخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده و طبق اعلام مسئولان استانی، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن اعتبار هزینه شده است.

ارتقای اعتبارات استان سمنان
استاندار سمنان در مراسم افتتاح فاز اول این کارخانه با بیان اینکه امروز با افتتاح این مجموعه بزرگ صنعتی صدها خانواده هم استانی بهره مند خواهد شد، گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر صدها خانوار در سطح شهرستاتهای شاهرود و میامی بواسطه سرما زدگی ، خسارت دیده اند.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه پس از سال ها مشکلات تخصیص اعتبار در استان، خوشبختانه میزان اعتبارات استان سمنان بعد از تهران ، البرز و همدان در رتبه چهارم تخصیص اعتبار کشور قرار است، بیان کرد: حفظ و ایجاد اشتغال در استان امری بسیار مهم و حائز اهمیت است.‌

جوانان سرمایه اصلی توسعه اقتصادی
نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امروز مهمترین معضل ما در شاهرود و میامی اشتغال و اقتصاد است و در صورت کم توجهی به این بخش ، سرمایه اصلی شهر یعنی جوانان را از دست خواهیم داد، گفت: طی چند ماه آینده خبرهای خوشی در حوزه صنعت شهرستان شاهرود منتشر خواهد شد.‌

این کارخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده و طبق اعلام مسئولان استانی، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن اعتبار هزینه شده است.

علی اصغر خانی با بیان اینکه برای بحث اشتغالزایی در حوزه انتخابیه ، به هیچ وجه لحظه ای غفلت نخواهم کرد، تاکید داشت: وجود ذخایر و معادن فراوان در شاهرود و میامی، راه آهن سراسری تهران - مشهد و .... تابلوی پتانسیل صنعتی این شهرستان را ترسیم نموده است.‌

وی با بیان اینکه شاهرود قطب کشاورزی استان است و می طلبد با توجه به پتانسیل های موجود ، قطب صنعت نیز باشیم، افزود: توسعه، پیشرفت، اشتغالزایی و تحول در شهرستانهای شاهرود و میامی نیاز به برنامه منسجم و هدفمند دارد.‌

فاز اول شرکت ذوب آهن شاهرود افتتاح شد

فاز دوم شرکت افتتاح می شود
این نماینده مجلس با بیان اینکه باید تلاش کرد تا فاز دوم شرکت ذوب آهن شاهرود تا سال آینده افتتاح و به بهره برداری برسد، گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد فاز دوم شرکت ذوب آهن شاهرود مصوب گردیده و به بانک معرفی شده است.‌

مدیرعامل شرکت ذوب آهن شاهرود با بیان اینکه این مجموعه تنها شرکت در ایران است که کوره های القایی را با ظرفیت و مقیاس نیمه‌سنگین ۲۰ تن ساخته است، ابراز کرد: این کارخانه در گام نخست ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار شمش فولادی را دارا است.

مرتضی کربلاعلی با بیان اینکه برای راه اندازی این مجموعه تاکنون حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است، افزود: در گام نخست برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

این مجموعه تنها شرکت در ایران است که کوره های القایی را با ظرفیت و مقیاس نیمه‌سنگین ۲۰ تن ساخته است

وی ادامه داد: گام نخست این مجموعه صنعتی در زمینی به وسعت ۱۱ هکتار با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع ساخته شد و شامل یک پست اختصاصی ۶۳.۲۰ کیلوولت برق و یک ایستگاه گاز با ظرفیت حدود دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب است.

استانداردها اخذ شد
مدیر عامل شرکت ذوب آهن شاهرود با بیان اینکه سامانه های غبارگیر کارخانه مطابق استانداردهای روز محیط زیست است، یادآور شد: خط ریخته‌گری مجموعه هم توان تولید و صادرات شمش های با استانداردهای به روز را دارد.

به گزارش بازار فاز نخست کارخانه ذوب آهن شاهرود در شرق استان سمنان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی این شهر با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دو هزار و ٧۵٠ نفر به بهره‌برداری رسید.

کد خبر: ۱۴۸٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha